Norweski gigant energetyczny Equinor został wybrany do budowy dwóch dużych morskich farm wiatrowych u wybrzeży Stanu Nowy Jork. Będzie to jedno z największych w historii zamówień na energię odnawialną.
Equinor i jego partner strategiczny BP dostarczą turbiny o łącznej mocy 1260 MW w ramach projektu Empire Wind 2 i kolejne 1230 MW w ramach projektu Beacon Wind 1.Razem z farmą Empire Wind 1 o mocy 816 MW, łączna moc z tych obiektów przekroczy 3,3 gigawaty.
W ramach inwestycji firmy będą współpracować ze stanem w celu przekształcenia dwóch nowojorskich portów, South Brooklyn Marine Terminal (SBMT) i portu Albany, w wielkoskalowe morskie obiekty wiatrowe.
- Wschodnie wybrzeże USA to jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków wzrostu dla morskiej energetyki wiatrowej na świecie – powiedział. Anders Opedal, dyrektor generalny Equinor.
- Wygrane przetargi na Empire Wind 2 i Beacon Wind 1 stanowią przełom w branży morskiej energetyki wiatrowej w USA i podkreślają zaangażowanie Equinor w bycie liderem w transformacji energetycznej. Projekty te będą również tworzyć wartość dzięki ekonomii skali i wspierać nasze strategiczne ambicje zostania światowym potentatem morskiej energetyki wiatrowej – dodał.
Gubernator stanu Nowy Jork, Andrew Cuomo, mówił w środę o planach stanu dotyczących projektów energii odnawialnej. - To największa inwestycja w produkcję energii odnawialnej w jakimkolwiek stanie w historii Stanów Zjednoczonych - powiedział gubernator.
- W sumie nasze projekty związane z morską energią wiatrową i odnawialnymi źródłami energii na lądzie zmniejszą emisje dwutlenku węgla o prawie 16 milionów ton rocznie - przyciągając prawie 26 miliardów dolarów w bezpośrednich inwestycjach i tworząc ponad 17 000 dobrze płatnych miejsc pracy - dodał Cuomo.
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS
MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem