Norweski gigant energetyczny Equinor został wybrany do budowy dwóch dużych morskich farm wiatrowych u wybrzeży Stanu Nowy Jork. Będzie to jedno z największych w historii zamówień na energię odnawialną.
Equinor i jego partner strategiczny BP dostarczą turbiny o łącznej mocy 1260 MW w ramach projektu Empire Wind 2 i kolejne 1230 MW w ramach projektu Beacon Wind 1.Razem z farmą Empire Wind 1 o mocy 816 MW, łączna moc z tych obiektów przekroczy 3,3 gigawaty.
W ramach inwestycji firmy będą współpracować ze stanem w celu przekształcenia dwóch nowojorskich portów, South Brooklyn Marine Terminal (SBMT) i portu Albany, w wielkoskalowe morskie obiekty wiatrowe.
- Wschodnie wybrzeże USA to jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków wzrostu dla morskiej energetyki wiatrowej na świecie – powiedział. Anders Opedal, dyrektor generalny Equinor.
- Wygrane przetargi na Empire Wind 2 i Beacon Wind 1 stanowią przełom w branży morskiej energetyki wiatrowej w USA i podkreślają zaangażowanie Equinor w bycie liderem w transformacji energetycznej. Projekty te będą również tworzyć wartość dzięki ekonomii skali i wspierać nasze strategiczne ambicje zostania światowym potentatem morskiej energetyki wiatrowej – dodał.
Gubernator stanu Nowy Jork, Andrew Cuomo, mówił w środę o planach stanu dotyczących projektów energii odnawialnej. - To największa inwestycja w produkcję energii odnawialnej w jakimkolwiek stanie w historii Stanów Zjednoczonych - powiedział gubernator.
- W sumie nasze projekty związane z morską energią wiatrową i odnawialnymi źródłami energii na lądzie zmniejszą emisje dwutlenku węgla o prawie 16 milionów ton rocznie - przyciągając prawie 26 miliardów dolarów w bezpośrednich inwestycjach i tworząc ponad 17 000 dobrze płatnych miejsc pracy - dodał Cuomo.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza