Baltic Power, spółka zależna polskiego koncernu energetycznego PKN Orlen, zaangażowała OWC, firmę doradczą w zakresie morskiej energetyki wiatrowej, jako doradcę technicznego przy rozwoju wiatrowego projektu offshore o mocy 1,2 GW zlokalizowanego na Morzu Bałtyckim.
PKN Orlen, poprzez swoją spółkę zależną Baltic Power, posiada koncesję na budowę farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim o maksymalnej łącznej mocy do 1,2 GW. Obszar ten obejmuje w przybliżeniu 131 kilometrów kwadratowych i znajduje się około 23 kilometrów od Choczewa i Łeby. Oczekuje się, że będzie to jeden z pierwszych projektów morskich farm wiatrowych, które Polska zrealizuje w ramach ambitnego planu rozwoju sektora.
OWC, konsultant techniczny w zakresie odnawialnych źródeł energii należący do grupy Aqualis Braemar LOC,wesprze PKN Orlen w trakcie rozwoju projektu, zapewniając wszechstronne doradztwo techniczne. Obejmuje to dostarczanie informacji technicznych, przygotowanie analiz i zaleceń dotyczących zagadnień związanych zarówno z projektem, jak i samym rynkiem, ale także zaangażowanie w przegląd i weryfikację dokumentacji projektu.
Polskie biuro OWC, pod kierunkiem dyrektora oddziału Łukasza Sikorskiego, będzie przewodziło technicznymi pracami doradczymi firmy związanymi z wzmiankowanym projektem. Polskie oddział OWC rozpoczął działalność w maju 2020 roku w celu wspierania projektów morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim.
„Umowa o doradztwo techniczne zawarta z OWC w Polsce jest potwierdzeniem, że PKN Orlen wywiązuje się z obietnicy zaangażowania lokalnych zasobów. Jesteśmy dumni, że jesteśmy zaangażowani w tak duży projekt” - mówi Łukasz Sikorski, szef OWC w Polsce.
Rozwój morskiej farmy wiatrowej na Morzu Bałtyckim jest jednym z kluczowych projektów PKN Orlen i wpisuje się w strategiczną wizję inwestowania w niskoemisyjne i zeroemisyjne źródła oraz palny osiągnięcia neutralności pod względem emisji do 2050 roku. PKN Orlen planuje rozpocząć budowę farmy wiatrowej w 2024.
OWC jest niezależnym konsultantem oferujący usługi w ramach rozwoju projektów, usług inżynieryjnych i technicznego due diligence oraz jest wiodącą firmą inżynieryjno-geotechniczną w branży morskiej energetyki wiatrowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów