Firma Wärtsilä przyznała Damen Marine Components (DMC) kontrakt na dostarczenie urządzeń sterowych do dwóch okrętów desantowych-doków (amphibious transport dock, LPD) chilijskiej marynarki wojennej budowanych w chilijskiej stoczni ASMAR (Astilleros y Maestranzas de la Armada) w Varpalaiso. DMC dostarczy szereg energooszczędnych urządzeń do statków, które zmniejszą zużycie paliwa i wynikające z tego emisje.
Okręty LPD są budowane w ramach programu Escotillón IV w związku ze zwiększeniem zdolności morskich i obronnych Marynarki Wojennej Chile (Armada de Chile). Okręty o długości 110 metrów i wyporności niemal 8 000 ton mają spełniać podwójny cel, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa państwa, ale także możliwość sił morskich do przeprowadzania operacji humanitarnych.
DMC dostarczy obu jednostkom swój tłokowy system sterowania Commander. Ten kompaktowy i wydajny system jest zbudowany zgodnie ze znormalizowaną, sprawdzoną konstrukcją.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przyznania nam tego kontraktu i chciałbym wyrazić wdzięczność firmie Wärtsilä za obdarzenie DMC zaufaniem. Te okręty odegrają ważną rolę w Chile. Sprzęt, który dostarczamy na rzecz programu ich budowy umożliwi im wykonywanie obowiązków ze zwiększoną i zoptymalizowaną wydajnością, a także zmniejszonym hałasem podwodnym, znacznie poprawiając zrównoważony charakter ich działalności - zaznaczył dyrektor ds. sprzedaży i marketingu DMC, Wim Knoester,
- Energooszczędne stery DMC są połączone z wysokowydajną śrubą napędową i pokrywami owiewek. Ponadto po dodaniu do sterów urządzenia Silent Bulb, testy wykazały, że wymagane wartości mocy są zmniejszone o 3-4% dla pożądanej prędkości żeglugi. Zapewnia to zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 1,5%, oferując znacznie zwiększoną wydajność podczas operacji - podkreślił dyrektor generalny ds. rozwiązań dla branży okrętowej w Wärtsilä Simon Riddle.
DMC ma dodatkowo dostarczyć dwa stery Atlantic oraz inne wyposażenie. Silent Bulb to urządzenie oszczędzające paliwo, zaprojektowane w celu zmniejszenia ryzyka kawitacji na sterze poprzez zmniejszenie strat przepływu ze śruby napędowej, a tym samym wydłużenie cyklu życia steru. Dodatkowo zwiększa ciąg śruby napędowej, umożliwiając tym samym żeglugę statku bądź okrętu z wymaganą prędkością przy znacznie mniejszej mocy wyjściowej.

Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii