Francuski gigant żeglugowy CMA CGM zgodził się zainwestować 25 milionów euro w rodzime Brittany Ferries, w tym 10 milionów euro, aby wesprzeć odbudowę firmy promowej po Covid.
Wiadomość została ogłoszona podczas odbywającego się w tym tygodniu wydarzenia Assises de l’économie de la mer w Nicei, największego dorocznego spotkania uczestników francuskiej gospodarki morskiej.
Oczekuje się, że nowe partnerstwo pomoże w odblokowaniu synergii między dwiema firmami w transporcie pasażerskim i towarowym oraz w promowaniu rozwoju żeglugi międzykanałowej. Umowa pozwoli również CMA CGM korzystanie z dostępnej przestrzeni ładunkowej na pokładzie jednostek Brittany Ferries pływających do Wielkiej Brytanii, Irlandii i Półwyspu Iberyjskiego. Transport towarów na pokładzie statków typu roll-on roll-off (RoRo) Brittany Ferries pomoże rozszerzyć ofertę CMA CGM w sektorze RoRo na Atlantyk, północne wybrzeże Francji i Wielkiej Brytanii.
Wspólne badania LNG
Obie firmy będą dodatkowo szukać sposobów dzielenia się wiedzą dotyczącą LNG w obszarach takich jak szkolenia dla francuskich załóg oraz procedury bezpieczeństwa.
Od początku roku CMA CGM odebrała 8 nowych statków, w tym ostatnich pięć o pojemności 23 000 TEU zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Przejście na LNG jako paliwo żeglugowe jest częścią strategii firmy mającej na celu ograniczenie emisji i osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. W przyszłym i kolejnym roku do floty Brittany Ferries mają dołączyć dwa nowe statki napędzane LNG. Nowe jednostki Ro-pax, Salamanca i Santoña, będą obsługiwać połączenia między Wielką Brytanią a Hiszpanią. Zmiana jest częścią planu odnowy floty Brittany Ferries, jednego z filarów pięcioletniej strategii naprawy po Covid.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów