KM Umsini, mieszczący 2 tys. pasażerów prom, został zamieniony w covidowe centrum izolacyjne w indonezyjskim mieście Makassar.
KM Umsini zacumowany jest przy molo w portowym mieście Makasaar i służy obecnie za centrum izolacyjne dla pacjentów z łagodnym przebiegiem choroby spowodowanej zakażeniem koronawirusem. Na pokładzie znalazło się 800 łóżek i pracuje tam personel 60 osób.
Pacjenci, którzy muszą spędzić izolację, mogą to zrobić na statku. Mają tam zapewnione regularne badania, mogą także wziąć udział w ćwiczeniach przy muzyce, a także łowić ryby z pokładu. Cytowani przez media pacjenci mówią też o tym, że prom jest zacumowany z dala od centrum miasta, co wpływa na ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa.
Indonezja ma jeden z najwyższych wskaźników zakażeń koronawirusem w Azji. Kraj niedawno wprowadził restrykcje w przemieszczaniu się na wyspy Jawa i Bali, by zapobiec rozprzestrzenianiu się wariantu Delta, po czym rozszerzył te ograniczenia na obszary z najwyższą ilością zakażeń.
Nowy wariant wirusa mocno doświadczył zamieszkaną przez niespełna 9 milionów ludzi prowincję Południowe Sulawesi, gdzie mieści się Makassar. Burmistrz miasta Mohammad Ramdhan Pomanto informował, że władze zmagają się z niemożnością ustalenia miejsc pobytu dużej liczby bezobjawowych nosicieli wirusa. Jednym z argumentów, które mają przekonać tych ludzi do autoizolacji, jest możliwość odbycia jej na pokładzie KM Umsini.
KM Umsini na co dzień pływa w barwach linii promowych Pelni, które posiadają łącznie 26 jednostek. Umsini pływa na regularnej trasie Kijang - Tanjuk Priok - Surabaya - Makassar - Maumere - Larantuka - Lewoleba - Kupang.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii