Bota Green Offshore oficjalnie jest w posiadaniu dwóch jednostek crew transfer vessel, które będą wykorzystywane do transportu grup techników oraz sprzętu na morskie farmy wiatrowe.
– Miło nam poinformować, że zakończyliśmy proces przejmowania dwóch jednostek CTV przez Bota Green Offshore. Dziś rano zawinęła do portu w Szczecinie druga jednostka – m/v Bota Wind I, która przejdzie odpowiednie prace stoczniowe i przygotowawcze do nadchodzącego sezonu – przekazał Ernest Czermański, prezes Bota Green Offshore.
Tym samym firma jest w posiadaniu dwóch CTV, które dotychczas pracowały przy projektach morskich farm wiatrowych na Morzu Północnym. Obie jednostki są już w Szczecinie. Jak informowaliśmy wcześniej, wraz z samymi statkami firma zakontraktowała pracujące na nich załogi.
Polska firma przejęła jednostki z myślą o ich wykorzystywaniu przy budowie i eksploatacji morskich farm wiatrowych w polskiej strefie Bałtyku. Podjęte zostały już rozmowy z ich deweloperami. BGO nie wyklucza jednak zakontraktowania Bota Wind I oraz Bota Wind II na potrzeby operacji na innych akwenach Europy.
Bota Wind I i Bota Wind II to mierzące po 22 metry katamarany, które mogą zabrać na pokład po 24 serwisantów farm wiatrowych. Oba CTV wyposażone są w autonomiczny dźwig i przestrzeń ładunkową. Charakteryzują się także niskim zanurzeniem, co pozwoli im korzystać z portów serwisowych, takich jak Ustka, Łeba i Władysławowo.
Bota Green Offshore to spółka, wchodząca w skład gdańskiej grupy Bota, w której dominującą rolę odgrywa Bota Technik. W skład grupy Bota wchodzą także Bota Shipping, Bota Wind Energy oraz Bota Technik Benelux. Dostęp do infrastruktury i zaplecza kompetencyjnego grupy Bota umożliwia podmiotom zależnym świadczenie usług na najwyższym poziomie bezpieczeństwa i jakości. Grupa posiada wieloletnie doświadczenie specjalistycznej obsłudze jednostek pływających i świadczenia usług w zakresie projektowania i serwisowania układów napędowych jednostek pływających. Posiada doświadczenie w sektorze offshore, w tym oil&gas, dla którego świadczy usługi w zakresie napędów, hydrauliki, automatyki, usług projektowych i konstruktorskich.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów