Bota Green Offshore oficjalnie jest w posiadaniu dwóch jednostek crew transfer vessel, które będą wykorzystywane do transportu grup techników oraz sprzętu na morskie farmy wiatrowe.
– Miło nam poinformować, że zakończyliśmy proces przejmowania dwóch jednostek CTV przez Bota Green Offshore. Dziś rano zawinęła do portu w Szczecinie druga jednostka – m/v Bota Wind I, która przejdzie odpowiednie prace stoczniowe i przygotowawcze do nadchodzącego sezonu – przekazał Ernest Czermański, prezes Bota Green Offshore.
Tym samym firma jest w posiadaniu dwóch CTV, które dotychczas pracowały przy projektach morskich farm wiatrowych na Morzu Północnym. Obie jednostki są już w Szczecinie. Jak informowaliśmy wcześniej, wraz z samymi statkami firma zakontraktowała pracujące na nich załogi.
Polska firma przejęła jednostki z myślą o ich wykorzystywaniu przy budowie i eksploatacji morskich farm wiatrowych w polskiej strefie Bałtyku. Podjęte zostały już rozmowy z ich deweloperami. BGO nie wyklucza jednak zakontraktowania Bota Wind I oraz Bota Wind II na potrzeby operacji na innych akwenach Europy.
Bota Wind I i Bota Wind II to mierzące po 22 metry katamarany, które mogą zabrać na pokład po 24 serwisantów farm wiatrowych. Oba CTV wyposażone są w autonomiczny dźwig i przestrzeń ładunkową. Charakteryzują się także niskim zanurzeniem, co pozwoli im korzystać z portów serwisowych, takich jak Ustka, Łeba i Władysławowo.
Bota Green Offshore to spółka, wchodząca w skład gdańskiej grupy Bota, w której dominującą rolę odgrywa Bota Technik. W skład grupy Bota wchodzą także Bota Shipping, Bota Wind Energy oraz Bota Technik Benelux. Dostęp do infrastruktury i zaplecza kompetencyjnego grupy Bota umożliwia podmiotom zależnym świadczenie usług na najwyższym poziomie bezpieczeństwa i jakości. Grupa posiada wieloletnie doświadczenie specjalistycznej obsłudze jednostek pływających i świadczenia usług w zakresie projektowania i serwisowania układów napędowych jednostek pływających. Posiada doświadczenie w sektorze offshore, w tym oil&gas, dla którego świadczy usługi w zakresie napędów, hydrauliki, automatyki, usług projektowych i konstruktorskich.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów