W Wietnamie oficjalnie ukończono prace nad największym w historii kraju masowcem tam wybudowanym. 200-metrowy Truong Minh Dream stanowi kluczową część rządowego planu rozbudowy przemysłu stoczniowego.
Francuski gigant branży żeglugowej poinformował 15 lutego o odbiorze pierwszego statku z serii 10 kontenerowców o nośności 2000 TEU zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG. Będą one stopniowo wdrażane w regionie Morza Śródziemnego i Europie Północnej.
China Merchants Energy Shipping (CMES), gigantyczna firma żeglugowa notowana na giełdzie w Szanghaju i spółka-córka China Merchants Heavy Industry (CMHI), zamówiła główny silnik MAN B&W 7G80ME-LGIM w związku z budową tankowca VLCC. To pierwsze tego rodzaju zamówienie na silnik metanolowy typu dual-fuel dla tego rodzaju statku. Statek będzie konstruowany przez Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC), a dostawa planowana jest do kwietnia 2026 roku.
Firma MAN Energy Solutions twierdzi, że wygrała zamówienie na dostawę silnika do pierwszego w branży żeglugowego kontenerowca napędzanego metanolem.
Norweski operator statków, Höegh Autoliners, planuje zamówienie serii jednostek klasy Aurora. Jest to część planu dekarbonizacji firmy. Statki będą wyposażone w innowacyjny, niskoemisyjny napęd, w przyszłości umożliwiający całkowitą eliminacje paliw kopalnych. Jednocześnie samochodowce będą mogły przewozić do 9,1 tys. pojazdów, co uczyni je największymi jednostkami w swojej klasie.
Największy na świecie kontenerowiec już w Porcie Gdańsk. MSC Gülsün, bo o nim mowa, zacumował w piątek przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Na pokład statek może zabrać prawie 24 000 tysiące 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek.
MSC Gülsün w drodze do Portu Gdańsk. Największy na świecie kontenerowiec spodziewany jest w DCT Gdańsk w najbliższy piątek w ramach serwisu Silk/AE10. Na pokładzie pomieści prawie 24 000 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek. Statek w Gdańsku będzie widoczny z ul. Kontenerowej.
Damen Shiprepair & Conversion zdobył kontrakt na konwersję silnika pogłębiarki na dual-fuel z użyciem paliwa LNG. To pierwsza taka konwersja, która odbędzie się w Europie.
Podczas europejskich targów morskich Europort 2017 w Rotterdamie niemiecka firma żeglugowa Wessels Reederei podpisała list intencyjny z MAN Diesel & Turbo w sprawie konwersji LNG na trzech kolejnych statkach. To siostrzane jednostki kontenerowca Wes Amelie – pierwszego na świecie statku z napędem diesla przebudowanym na LNG.
W niemieckiej stoczni Bremerhaven zakończono pierwszą konwersję kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwało towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas. Zmodernizowana Wes Amelie pływa po Morzu Północnym i Bałtyckim, a jeszcze dzisiaj (09.10) zacumuje w gdyńskim porcie.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie