• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

35 lat temu w Morzu Norweskim zatonął sowiecki okręt podwodny K-278 Komsomolec

7 kwietnia 1989 r. zatonął okręt podwodny K-278 "Komsomolec". Miał być ukoronowaniem sowieckiej myśli technicznej. Głównym powodem katastrofy był niski poziom wyszkolenia załogi zastępczej - powiedział PAP ekspert Zespołu Badań i Analiz Militarnych w Warszawie Tomasz Grotnik.

07.04.2024, 12:22
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Cadeler zwiększa swoje możliwości do obsługi morskich farm wiatrowych

Cadeler, duńska firma specjalizująca się w montażu turbin dla projektów offshore wind połączy siły biznesowe z spółką usługową Eneti (dawniej Scorpio Bulkers) z siedzibą w Monako. Połączona grupa będzie obsługiwać cztery statki aktywne na wodach oraz sześć obecnie nowo budowanych jednostek, które mają zostać dostarczone do obsługi klientów w latach 2024-2026. Cadeler ma już umowę rezerwacyjną na transport i instalację około 70 turbin dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power.

19.06.2023, 09:53
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Eneti złożyła zamówienie warte 330 mln dolarów na nowe jednostki offshore

Firma Eneti Inc zajmująca się instalacjami morskimi na morzu, do niedawna znana jako Scorpio Bulkers, zawarła umowę na budowę statku do instalacji turbin wiatrowych. Jednostka zostanie zbudowana przez południowokoreańską firmę Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.

18.05.2021, 10:46
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Morskie farmy wiatrowe napełnią stoczniowe portfele

- W ciągu najbliższego półtora roku moce morskich elektrowni wiatrowych wzrosną o dodatkowe 20,4 GW - informuje Westwood Global Energy Group. W tym roku duński producent turbin wiatrowych Vestas wprowadził na rynek morską turbinę wiatrową V236-15,0 MW.

12.05.2021, 23:51
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Europejskie porty przygotowują się na burzę po blokadzie Kanału Sueskiego

Główne porty kontenerowe w Europie Północnej były niesamowicie puste w ubiegłych dniach z powodu prawie tygodniowej blokady Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given. Sytuacji też nie poprawia rozpędzająca się trzecia fala COVID-19. Opóźnienia wywołane przez kontenerowiec Ever Given mogą w najbliższych dniach sparaliżować europejskie porty.

07.04.2021, 10:49
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Czy najgorsze jest już za nami? Statki do przewozu LNG biją kolejne rekordy. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 53/2020, 1-2/2021)

Fundamenty segmentu masowców wydają się gotowe do odbudowy i wzrostu już w 2021 roku. Ostatnie tygodnie, to kontynuacja ciężkiej sytuacji dla tankowców i branży związanej z wydobyciem ropy naftowej. Rozpędu nabierają za to projekty związane z odnawialnymi źródłami energii i ogólnoświatową transformacją energetyczną.

18.01.2021, 09:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Scorpio Bulers ujawniło nową nazwę

Scorpio Bulkers zamierza zmienić swoją nazwę na Eneti Inc., wraz z odejściem firmy z segmentu przewozów masowych i przejścia na rynek morskiej energetyki wiatrowej.

07.01.2021, 12:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Scorpio Bulkers żegna się z rynkiem masowców i wkracza w segment morskiej energetyki wiatrowej

Monakijski armator Scorpio Bulkers planuje w czasie 2021 roku sprzedać swoje pozostałe masowce i zmienić nazwę. Będzie to część przejścia firmy na rynek odnawialnych źródeł energii.

22.12.2020, 16:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Scorpio sprzedaje masowiec bez płuczki, ponieważ realizuje strategię morską ukierunkowaną na morską energetykę wiatrową

Monakijski armator, Scorpio Bulkers, sprzedaje jeden ze swoich masowców bez płuczki, co stanowi pierwszy krok w niedawno ujawnionej strategii firmy, skoncentrowanej na sektorze morskiej energetyki wiatrowej.

01.10.2020, 22:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Raport z rynku żeglugowego – uzależnieni od Chin (tydzień 35-37)

Odmrożenia światowych gospodarek po okresie „lockdown’u” przynoszą swoje efekty. Prognozuje się, że w najbliższym czasie bardzo duża część produkcji zostanie przekazana do transportu morskiego, co daje po raz kolejny nadzieję na poprawę rynków frachtowych. Obecną dynamikę gospodarczą dyktuje nadal gospodarka chińska, która po przejściu pandemii na przełomie roku nabiera coraz mocniejszego tempa.

16.09.2020, 05:45
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.