W trakcie targów militarnych NAVDEX w Zjednoczonych Emiratach Arabskich włoska firma Drass poinformowała, że podpisała umowę ramową z indonezyjską spółką w zakresie transferu technologii do budowy małych okrętów podwodnych. Ma to stanowić kamień milowy dla rozwoju tych technologii, stanowiąc kolejny przykład wzmacniania zdolności morskich przez Indonezję.
Włoskie firmy Drass i Leonardo przekazały 2 grudnia informacje o efektach swojej współpracy. Testują mały pojazd podwodny dla nurków (Swimmer Delivery Vehicle, SDV), D28. Wyposażony również w lekkie torpedy Black Scorpion ma być platformą przeznaczoną do działań w zakresie zwalczania okrętów podwodnych oraz ochrony i ochrony infrastruktury krytycznej.
7 kwietnia 1989 r. zatonął okręt podwodny K-278 "Komsomolec". Miał być ukoronowaniem sowieckiej myśli technicznej. Głównym powodem katastrofy był niski poziom wyszkolenia załogi zastępczej - powiedział PAP ekspert Zespołu Badań i Analiz Militarnych w Warszawie Tomasz Grotnik.
Cadeler, duńska firma specjalizująca się w montażu turbin dla projektów offshore wind połączy siły biznesowe z spółką usługową Eneti (dawniej Scorpio Bulkers) z siedzibą w Monako. Połączona grupa będzie obsługiwać cztery statki aktywne na wodach oraz sześć obecnie nowo budowanych jednostek, które mają zostać dostarczone do obsługi klientów w latach 2024-2026. Cadeler ma już umowę rezerwacyjną na transport i instalację około 70 turbin dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power.
Firma Eneti Inc zajmująca się instalacjami morskimi na morzu, do niedawna znana jako Scorpio Bulkers, zawarła umowę na budowę statku do instalacji turbin wiatrowych. Jednostka zostanie zbudowana przez południowokoreańską firmę Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.
- W ciągu najbliższego półtora roku moce morskich elektrowni wiatrowych wzrosną o dodatkowe 20,4 GW - informuje Westwood Global Energy Group. W tym roku duński producent turbin wiatrowych Vestas wprowadził na rynek morską turbinę wiatrową V236-15,0 MW.
Główne porty kontenerowe w Europie Północnej były niesamowicie puste w ubiegłych dniach z powodu prawie tygodniowej blokady Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given. Sytuacji też nie poprawia rozpędzająca się trzecia fala COVID-19. Opóźnienia wywołane przez kontenerowiec Ever Given mogą w najbliższych dniach sparaliżować europejskie porty.
Fundamenty segmentu masowców wydają się gotowe do odbudowy i wzrostu już w 2021 roku. Ostatnie tygodnie, to kontynuacja ciężkiej sytuacji dla tankowców i branży związanej z wydobyciem ropy naftowej. Rozpędu nabierają za to projekty związane z odnawialnymi źródłami energii i ogólnoświatową transformacją energetyczną.
Scorpio Bulkers zamierza zmienić swoją nazwę na Eneti Inc., wraz z odejściem firmy z segmentu przewozów masowych i przejścia na rynek morskiej energetyki wiatrowej.
Monakijski armator Scorpio Bulkers planuje w czasie 2021 roku sprzedać swoje pozostałe masowce i zmienić nazwę. Będzie to część przejścia firmy na rynek odnawialnych źródeł energii.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie