W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia opublikował oświadczenie w sprawie przetargu na korzystania z Publicznego Terminalu Promowego w odpowiedzi na protest konsorcjum Unity Line i Best Ferries Alliance 1, który odbił się echem w mediach. Jak podaje port, priorytetem jest zapewnienie ciągłości działania przewozów pasażerskich, a konsorcjum nie skorzystało z możliwości wnioskowania o zmianę warunków zamówienia.
W nadesłanej do naszej redakcji informacji dotyczącej postępowania na wybór przewoźników promowych korzystających z Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Unity Line poinformowała, że nie zgadza się z rozstrzygnięciem i nie wyklucza „podjęcia akcji prawnej”.
Brytyjskie Ministerstwo Obrony poinformowało o skutkach dochodzenia w związku z zarzutami skierowanymi wobec najważniejszego oficera w siłach morskich (zaraz po królu), Pierwszego Lorda Morskiego. W efekcie adm. Ben Key został zwolniony ze stanowiska, które zajmował od 2021 roku. To efekt wykrycia skandalu obyczajowego, jakim był… pozamałżeński romans z podwładną.
Dotychczas w europejskich projektach morskich farm wiatrowych przeważały turbiny produkcji europejskiej i amerykańskiej. Chińczycy, choć z sukcesami eksploatują na własnym wybrzeżu mocniejsze turbiny, nie byli preferowanym dostawcą na Stary Kontynent. Zazwyczaj podawano, że europejscy deweloperzy chcą wspierać europejski przemysł oraz że chińskie technologie są niesprawdzone i zawodne. Teraz do tych powodów doszedł kolejny: powiązania z chińską armią.
Iran opublikował wideo rzekomo przedstawiające pierwszą na świecie podwodną wyrzutnię amunicji krążącej, czyli tzw. dronów-kamikadze. Ma być stosowane na podwodnych pojazdach bezzałogowych.
W roku 2023, firmy Szczecin Bulk Terminal sp. z o.o. (SBT), Tapini sp. z o.o. i Ribera sp. z o.o., dalej nazywane „Konsorcjum”, wygrały przetarg na dzierżawę Bałtyckiego Terminalu Zbożowego Sp. z o.o. (BTZ), terminalu do przeładunku towarów masowych w porcie w Gdyni. Konsorcjum jest wspólnym przedsięwzięciem CM Holdings A/S (Copenhagen Merchants) i naszego wieloletniego partnera strategicznego, Viterra Ltd (Viterra). Prezentujemy komunikat Copenhagen Merchants Group w sprawie opóźnień w realizacji przetargu na długoterminową dzie
Syn prezydenta elekta USA Donalda Trumpa, biznesmen Donald Trump Junior, we wtorek złoży wizytę na Grenlandii, spotka się z lokalnymi politykami opowiadającymi się za niepodległością wyspy - podają w poniedziałek grenlandzkie i duńskie media.
Minister obrony Danii Troels Lund Poulsen zapowiedział we wtorek zainwestowanie miliardów koron (milionów euro) w obecność wojskową na Grenlandii. Obietnica padła zaledwie dzień po tym, jak amerykański prezydent elekt Donald Trump oznajmił, że dla USA ważne jest posiadanie wyspy.
Amerykańskie posiadanie i kontrola nad Grenlandią jest absolutną koniecznością - powiedział w niedzielę prezydent elekt Donald Trump. Nominował byłego wspólnika Elona Muska, miliardera Kena Howery'ego na ambasadora w Kopenhadze.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie