Dobrze znany w Polsce Finnlines w okresie styczeń – wrzesień 2022 osiągnął wzrost sprzedaży o 31%. Przychody wyniosły 558,4 mln euro. W tym czasie statki armatora przewiozły 572 tys. jednostek ładunkowych, 99 tys. samochodów ciężarowych oraz 514 tys. pasażerów. Swój udział w dobrych wynikach operatora ma również połączenie Polska-Finlandia z serwisem ro-ro sześć razy w tygodniu między Gdynią a Hanko.
Finneco III, jeden z najnowszych i największych statków ro-ro jakie pojawiają się na Bałtyku, zawinął na chwilę do Portu Gdynia. Odbyło się to w ramach testów mających pokazać, czy takie jednostki mogą częściej przybijać do portu jeszcze zanim przebudowane zostanie nabrzeże i rampy ro-ro. Prace mają ruszyć niedługo.
Finnlines Polska ogłosił zwiększenie częstotliwości serwisu na linii Gdynia-Hanko. Od 24 stycznia statki będą odchodzić z Portu Gdynia 6 razy w tygodniu.
Najbardziej wyspecjalizowany polski terminal ro-ro świętuje okrągły jubileusz. - Wśród priorytetów jest dla nas rozwój i bardziej zaawansowana obsługa większych statków ro-ro z minimalnym wpływem na środowisko. To umożliwi rozbudowa placów składowych, stworzenie nowych ramp i wymiana sprzętu - mówi Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia Sp. z o.o.
Finnlines Polska, jeden z dwóch armatorów ro-ro, z jakim współpracuje terminal OT Port Gdynia, zwiększa zdolności przewozowe między Gdynia a Hanko. Aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na połączenia między Polską a Finlandią, armator postanowił wymienić statki dwóch linii.
26 kwietnia w chińskiej stoczni Nanjing Jinling Shipyard (NJS) zwodowano prom ro-ro o nazwie Finneco I. Jednostka rozpocznie rejsy po fińską flagą pod koniec tego roku.
OT Port Gdynia Sp. z o.o. w dniu 19 listopada 2019 roku wzięła udział w spotkaniu organizowanym przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., które odbyło się w Katowicach, w samym sercu Śląska. Wydarzenie miało na celu prezentację oferty Portu Gdynia, terminali przeładunkowych oraz armatorów żeglugowych serwisów ro-ro. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele zaproszonych lokalnych firm.
Polskie porty coraz bardziej atrakcyjne dla sektora TSL z Czech i Słowacji. Od czwartku na Pomorzu przebywają uczestnicy wizyty studyjnej z tych krajów, którzy poznają korzyści, warunki i wyzwania wynikające ze współpracy z partnerami w Polsce. Pierwszy dzień poświęcony był Portowi Gdynia oraz portom: Szczecin i Świnoujście.
Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?
Obserwowali porty? Oskarżeni o szpiegostwo na rzecz Rosji stanęli przed sądem
Arkadiusz Marchewka: Stocznia Szczecińska "Wulkan" z gigantyczną stratą za ubiegły rok
To będzie jeden z największych włoskich okrętów. Zwodowano Atlante
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować