• <

W Chinach zwodowano pierwszy hybrydowy statek typu ro-ro dla Finnlines [wideo]

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki W Chinach zwodowano pierwszy hybrydowy statek typu ro-ro dla Finnlines [wideo]
W Chinach zwodowano pierwszy hybrydowy statek typu ro-ro dla Finnlines [wideo] - GospodarkaMorska.pl
Fot. Youtube

pmk

27.04.2021 Źródło: własne

26 kwietnia w chińskiej stoczni Nanjing Jinling Shipyard (NJS) zwodowano prom ro-ro o nazwie Finneco I. Jednostka rozpocznie rejsy po fińską flagą pod koniec tego roku.

Był to ważny moment w nowym, zielonym programie budowy Finnlines, wartym pół miliarda euro. Finneco I to pierwszy z trzech promów ro-ro zamówionych w NJS.

Te trzy statki będą pływać pod fińską flagą, co da pracę miejscowym pracownikom i zabezpieczy dostawy dla Finlandii. Łącznie 20 jednostek Finnlines będzie pływać pod fińską banderą po uruchomieniu trzech nowych statków. Statki te odgrywają istotną rolę w zapewnianiu płynnych dostaw towarów do Finlandii i zapewniają regularne połączenia morskie z Finlandii do Szwecji oraz z Finlandii do Europy kontynentalnej w tym Polski do Portu Gdynia i Wielkiej Brytanii.

Finneco I na przełomie roku będzie pływał na trasie Finnlines - Biskajska - Morze Północne - Morze Bałtyckie. Odpowiednio drugi i trzeci statek z serii, Finneco II i Finneco III, zostaną dostarczone w 2022 roku.

Nowe jednostki będą miały 238 metrów długości. Dodatkowo pokłady samochodowe mają pojemność 5800 m2 i około 520 TEU na pokładzie pogodowym. W efekcie każdy z nowych statków może przewozić około 300 przyczep, 150 samochodów i 500 kontenerów morskich w czasie jednego rejsu.

Nowe ultraekologiczne statki Finnlines będą wyposażone w kilka energooszczędnych rozwiązań. Systemy akumulatorów litowo-jonowych pozwolą na wizyty w portach o zerowej emisji, a nowoczesne silniki dwusuwowe, systemy redukcji emisji, panele słoneczne i innowacyjny system smarowania powietrzem pozwolą na dalsze ograniczenie emisji.

Nowe statki typu ro-ro są częścią trwającego 500 milionów euro programu Finnlines Newbuilding, który obejmuje budowę dwóch wydajnych ekologicznie promów typu ro-pax oraz trzech hybrydowych statków ro-ro. Program budowy nowych jednostek jest projektem opartym na współpracy i poza stoczniami będzie angażował kilku dostawców z Finlandii i krajów nordyckich.

- Ten program inwestycyjny jest zgodny z naszą strategią. Stale odnawiamy i rozwijamy naszą flotę, a nadchodzące hybrydowe statki typu ro-ro, a także eko-wydajne jednostki typu ro-pax Superstar to kolejny krok w ewolucji floty Finnlines. Te nowe statki znacznie zwiększą naszą pojemność ładunkową i pasażerską. Nasze gospodarki bardziej niż kiedykolwiek opierają się na niezawodnych połączeniach transportowych, a my jesteśmy zobowiązani do zapewnienia podstawowych operacji transportu morskiego w zrównoważony sposób - powiedział Emanuele Grimaldi, dyrektor generalny Finnlines.

Fakty dotyczące Finneco I:

Ma być dostarczony do końca 2021 roku
Długość: 238 m
Szerokość: 34 m
DWT: 17.400
Elastyczny dla wszystkich rodzajów ładunków ro-ro
Najwyższa fińsko-szwedzka klasa lodowa 1A Super

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33686,00 $ tona 1,78% 11 maj
 Cynk 3004,00 $ tona -1,09% 11 maj
 Aluminium 2549,00 $ tona -0,62% 11 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.