Finnlines Polska ogłosił zwiększenie częstotliwości serwisu na linii Gdynia-Hanko. Od 24 stycznia statki będą odchodzić z Portu Gdynia 6 razy w tygodniu.
Finnlines Polska to jeden z dwóch armatorów ro-ro, z jakim współpracuje terminal OT Port Gdynia działający na terenie Portu Gdynia. Linie ogłosiły właśnie zwiększenie swoich zdolności przewozowych poprzez powiększenie częstotliwości serwisu Gdynia-Hanko. Począwszy od 24 stycznia 2022 jednostki mv Finnkraft i mv Finnhawk będą obsługiwać linię oferując 6 odejść w tygodniu.
Połączenia ro-ro są jednym z głównych segmentów rynku żeglugowego obsługiwany przez Port Gdynia. Dodatkowe połączenia mają sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na połączenia między Polską a Finlandią. Segment ro-ro odnotował 33,25% wzrost przeładunków w stosunku do roku 2020. Dobre wyniki spowodowane są stałemu ulepszaniu i inwestycjach, jakie prowadzone są w tym obszarze na terenie Portu Gdynia. Dzięki konsekwentnie realizowanej Strategii Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia, w której zawarte są również cele dotyczące żeglugi ro- ro, zainteresowanie partnerów biznesowych stale rośnie.
W planach Zarząd morskiego Poru Gdynia S.A. znajduje się rozbudowa basenu V, dzięki czemu większe jednostki ro-ro będą mogły być obsługiwane w porcie. Planowana inwestycja obejmuje m.in. prace pogłębiarskie z obecnych 7,6 m i 8 m do 10 m i 15,5 m głębokości, zalądowienie fragmentu Basenu V o powierzchni do ok. 20 tys. m kw. pod działalność portową, modernizację ramp oraz przebudowę nabrzeży.
PERN planuje kolejne modernizacje i remonty usprawniające spedycję kolejową
Port Gdynia – premiera filmu o żołnierkach AK
Suwnica STS w DB Port Szczecin oddana do użytku
Stacja zlewcza do odbioru ścieków komunalnych w kołobrzeskim porcie już czynna
Port Gdańsk – atrakcyjna działka w pobliżu Baltic Hubu czeka na dzierżawcę
Chaos, czyli codzienność dla żeglugi. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 43-46/2023)