• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Większy statek armatora Finnlines na terminalu ro-ro

AK

22.06.2021 20:55 Źródło: inf. prasowa
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Większy statek armatora Finnlines na terminalu ro-ro
Większy statek armatora Finnlines na terminalu ro-ro - GospodarkaMorska.pl
fot. Joanna Klimas/ OT Port Gdynia

Finnlines Polska, jeden z dwóch armatorów ro-ro, z jakim współpracuje terminal OT Port Gdynia, zwiększa zdolności przewozowe między Gdynia a Hanko. Aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na połączenia między Polską a Finlandią, armator postanowił wymienić statki dwóch linii.

Jednostka MS Finnmerchant, która do tej pory wpływała na terminal OT Port Gdynia we wtorki, czwartki i niedziele, będzie teraz kursowała pomiędzy Finlandią a Niemcami. Z kolei na trasie Gdynia-Hanko zastąpi go MS Finnmill, który pierwsze zawinięcie na terminal ro-ro w Gdyni odnotował w niedzielę 20 czerwca br. 

Jednostka MS Finnmill to statek typu ro-ro, który został zbudowany w 2002 r. i pływa pod banderą Finlandii. Jego nośność to 25 732 ton brutto, a zanurzenie wynosi 6,2 metra. Jego długość całkowita wynosi 187,06 metrów, a szerokość 26,5 metrów. Długość ładunkowa statku MS Finnmill wynosi 2 850 m co oznacza, że pomieści o 24 % ładunków więcej niż jednostka MS Finnmerchant o długości ładunkowej 2 300 m.

Informacje na temat OT Port Gdynia

OT Port Gdynia Sp. z o.o., jest uniwersalnym terminalem portowym, posiadającym wieloletnie doświadczenie w obsłudze ładunków typu ro-ro, drobnicowych, masowych suchych, project cargo i kontenerów. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada dedykowany terminal ro-ro, który w tym roku obchodzi swój 20-ty jubileusz, i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.


Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.