Gdyński Baltic Container Terminal (BCT) pochwalił się nowymi wozami widłowymi Kalmar. Jednocześnie terminal zapowiedział, że w planach są kolejne inwestycje, związane z trwającym remontem nabrzeża.
Trwa operacja przenoszenia potężnych suwnic z terminalu BCT w Porcie Gdynia, związana z remontem nabrzeża Helskiego. Nieuniknione są pewne utrudnienia w ruchu w okolicach tego obszaru w nadchodzących dniach.
International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI), największy na świecie niezależny operator terminali na sześciu kontynentach, pozyskał kredyt w wysokości 750 milionów dolarów od Metropolitan Bank & Trust Co. (Metrobank), w celu wsparcia dalszego rozwoju operacji portowych na całym świecie. Do tej pory jest to największy kredyt, który udało się zdobyć ICTSI, oraz największa bilateralna umowa kredytowa udzielona przez Metrobank.
Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni nawiązał współpracę z firmami logistycznymi, Fortis Logistics Group Sp. z o.o. oraz Multimodal Solutions&Services Sp. z o.o., aby uruchomić efektywne połączenie intermodalne dla ukraińskich ładunków.
ICTSI, właściciel Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni, w 2022 roku osiągnął rekordowe przychody ze sprzedaży usług oraz wysoki zysk netto.
2022 rok był kolejnym z rzędu zakończonym rekordem przeładunków w Porcie Gdynia. Był to jednak kolejny okres, w którym zarówno Zarząd Morskiego Portu Gdynia, jak i działający w porcie operatorzy musieli wykazać się elastycznością i szybko dostosować do zmieniających się warunków na rynku.
O godzinie 12:00 w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury rozpoczeła się konferencja, na której przedstawione zostały wyniki przeładunkowe polskich portów o strategicznym znaczeniu dla gospodarki państwa - Portu Gdańsk, Portu Szczecin-Świnoujście, Portu Gdynia.
Polsko-filipińska współpraca w zakresie gospodarki i edukacji morskiej były głównymi tematami rozmów wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka z ambasador Republiki Filipin Leah M. Basinang Ruiz. Spotkanie odbyło się 17 stycznia 2023 r. w Warszawie.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, dzierżawcą terenu, na którym znajduje się m.in. terminal kontenerowy BCT w Porcie Gdynia pozostanie spółka BCT. Umowa na 30 lat została sygnowana 19 grudnia na terenie terminala. Nie oznacza to jednak, że nie nastąpią żadne zmiany. BCT dostanie bowiem do dyspozycji więcej terenu.
ICTSI, filipiński właściciel Bałtyckiego Terminala Kontenerowego podsumował I półrocze 2022 r. Wyniki ekonomiczne są imponujące. Podaż kontenerów w terminalach wzrosła o 5% do 5,8 mln TEU. To sprawiło, że ICTSI zapewniła sobie wzrost zysku netto o 50% do 294,5 mln USD.
MAN Cryo zapewni dostawy wodoru dla norweskich promów bezemisyjnych
Nowe inwestycje w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej
RWE zbuduje morskie farmy wiatrowe o mocy 1,6 GW na niemieckich wodach Morza Północnego
Dekarbonizacja żeglugi na pełnym baku. Pierwsze tankowanie metanolem w Singapurze
Francuski okręt wyjątkowej klasy. Commandant Blaison na postoju w Porcie Wojennym Gdynia
Rosyjski statek uderzył w Most Krymski