Przebudowa Nabrzeża Helskiego I w Porcie Gdynia przebiega zgodnie z ustalonym harmonogramem. Dzisiaj zakończono rozbiórkę umocnienia dna morskiego, wyposażenia nabrzeża i nawierzchni drogowej.
Wykonawca inwestycji zamknął również ważny etap robót palowych. Obejmował on instalację przedniej ścianki szczelnej, mikropali kotwiących oraz wykonanie palowania pod fundament szyny podsuwnicowej. Dzięki tym ulepszeniom terminal BCT będzie mógł obsługiwać żurawie o większej nośności i rozpiętości wynoszącej 30,48 metra.
Równocześnie prowadzone są prace sanitarno-elektryczne, teletechnicznej oraz drogowe.
– Wiemy, że prowadzone prace budowlane powodują niedogodności dla naszych klientów. Chcemy jednak zapewnić, że wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia oraz firmą budowlaną realizującą projekt, robimy wszystko, aby utrzymać bezpieczne i sprawne działanie terminala – zapewnia BCT na swoim profilu LinkedIn.
Modernizacja Nabrzeża Helskiego zwiększy sprawność obsługi statków oraz umożliwi przyjmowania większych jednostek, wzmacniając pozycję portu Gdynia jako strategicznego punktu na mapie światowego handlu morskiego. Inwestycja, mająca kluczowe znaczenie dla podniesienia efektywności operacyjnej portu, obejmuje gruntowną przebudowę na długości ok. 800 metrów. Do realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia infrastrukturalnego zaangażowano Korporację Budowlaną DORACO. Wartość kontraktu wynosi blisko 300 mln zł brutto.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk