W Goleniowie odbyła się II edycja Zachodniopomorskich Mostów Współpracy. Jest to spotkanie przedstawicieli samorządu, biznesu, świata nauki oraz organizacji i stowarzyszeń wspierających rozwój regionu. Jednym z kluczowych zagadnień, jakie poruszano, było bezpieczeństwo, niemniej dyskutowano też na temat edukacji i kształcenia nowych kadr.
W systemie prawa angielskiego, precedens „Lickbarrow v Mason” [1794] 5 T.R. 683, ukonstytuował prawnie zasadę, zgodnie z którą zwyczaj handlowy („custom of merchants”) wykreował określone typy konosamentów, a mianowicie, konosament na zlecenie („order bill of lading”) i konosament na okaziciela („bearer bill of lading”) jako papiery wartościowe („negotiable document of title”).
W części I naszego opracowania Zwłoka w przewozie ładunków kontenerowych. Część I, podjęta została próba wyjaśnienia aspektów prawnych związanych z opóźnieniem/zwłoką w przewozie ładunków w kontenerze oraz zakresu potencjalnej odpowiedzialności przewoźnika z tego tytułu, przysługujących mu środków obrony prawnej i związanych z tym kwestii.
Umowy przewozu ładunków morzem (umowy frachtowe – „contracts of affreightment”) w systemie prawa angielskiego, to złożona hybryda prawna zasad common law z regulacjami ustawowymi, opartymi z kolei na konglomeracie prawa precedensowego i regulacji międzynarodowych. W tych ostatnich, kluczową rolę odgrywają przepisy Międzynarodowej Konwencji o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów z dnia 25.08.1924 r., z Protokołami z 23.02.1969 r. oraz z 21.12.1979 r., powszechnie znane pod nazwą Reguł Hasko-Wisbijskich („Reg
Niniejsze opracowanie jest kontynuacją opracowania Reguły Hague-Visby - zakres prawny stosowania. Część I.
Pod hasłem Zachodniopomorskiego Mostu Współpracy w siedzibie gryfickiego wydziału Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu odbyła się konferencja z myślą o przedstawicielach samorządów, instytucji publicznych, świata nauki, biznesu i społeczności lokalnych. Wśród uczestników byli obecni przedstawiciele Portu Kołobrzeg.
Poczynając od czołowego precedensu ”Lickborrow v Mason” [1794] 5 Term Rep. 638, przyjęte zostało w angielskim systemie prawnym, iż konosament na zlecenie („order B/L”) oraz konosament na okaziciela („bearer B/L”) są papierem wartościowym („negotiable document of title”). Uprawniało to posiadacza konosamentu do przenoszenia go na osoby trzecie w trakcie przewozu statkiem ładunku, do którego dany konosament się odnosił.
MSZ Turcji wyraziło protest stronie greckiej w związku z przypadkami podpłynięcia przez jednostki straży przybrzeżnej Grecji do tureckiego wybrzeża podczas pościgów za przemytnikami ludzi - napisała we wtorek grecka gazeta "Kathimerini".
Od stycznia do lipca do Grecji, zwłaszcza na wyspy, przybyło w nielegalny sposób prawie o 100 proc. więcej imigrantów, niż w tym samym okresie rok wcześniej - szacują greckie władze. Rząd spodziewa się dużego napływu takich osób również we wrześniu i październiku.
W niniejszym opracowaniu, podjęta została próba przedstawienia pierwszej z wyżej przedstawionych kategorii, która standardowo określana jest jako „zdarzenie siły wyższej” („Force Majeure events/delays”).
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie