19 listopada br. zakończył się wyjątkowy rejs – projekt Women Can Sea, który przez ostatni rok łączył kobiety związane z branżą morską. Ta inspirująca inicjatywa, zorganizowana w Trójmieście, stała się przestrzenią rozwoju, wymiany wiedzy i budowania relacji, podkreślając kluczowe wartości różnorodności i równości w sektorze gospodarki morskiej.
Projekt Women Can Sea był skierowany do szerokiego grona uczestniczek – od doświadczonych profesjonalistek po studentki i pasjonatki tematyki morskiej. W ramach warsztatów i mastermind’ów swoje doświadczenia i wiedzę dzieliły ekspertki reprezentujące różnorodne obszary branży: techniczne, prawne, morskie oraz wspierające gospodarkę morską.
Dzięki bogatej ofercie wydarzeń projekt stworzył unikalną platformę wymiany doświadczeń i wzajemnej inspiracji. Zwieńczeniem działań była konferencja podsumowująca, poprowadzona przez Izabelę Klonowską-Hincka, która przedstawiła kalendarium spotkań, ich tematykę oraz osiągnięte rezultaty.
Jednym z najbardziej inspirujących punktów programu była prelekcja Marty Forreiter pt. „Wizja przyszłości branży morskiej z większą reprezentacją kobiet”. W swoim wystąpieniu podkreśliła znaczenie różnorodności i inkluzywności dla dynamicznego rozwoju sektora oraz rolę kobiet w kształtowaniu nowoczesnego przywództwa.
Konferencję wzbogaciły dwa panele dyskusyjne, w których udział wzięły specjalistki i liderki branży morskiej:
Dyskusje te były okazją do zgłębienia aktualnych wyzwań sektora oraz wymiany dobrych praktyk i wizji na przyszłość.
Organizatorki projektu wyraziły wdzięczność wszystkim uczestniczkom za ich energię, zaangażowanie oraz chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem. Szczególne podziękowania skierowano do koordynatorki projektu Agnieszki Ignaczak oraz zespołu Inkubatora STARTER: Magdaleny Wójtowicz, Ewy Ropeli i Julii Halemby.
Women Can Sea to inicjatywa, która nie tylko wzmocniła głosy kobiet w branży morskiej, ale również stała się inspiracją do dalszych działań na rzecz inkluzywności i równouprawnienia w tej kluczowej gałęzi gospodarki.
Zakończenie projektu to jedynie początek dalszej współpracy i inspirujących inicjatyw w sektorze morskim. Kobiety branży morskiej, dzięki Women Can Sea, udowodniły, że razem mogą osiągnąć więcej, zmieniając oblicze branży na bardziej różnorodne i nowoczesne.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów