W piątek, podczas uroczystej gali w Szczecinie rozdano nagrody Orły Wprost. Za zasługi na rzecz rozwoju regionu nagradzani są liderzy biznesu, samorządowcy lub organizacje pozarządowe.
Nagrody Orły Wprost przyznawane są w uznaniu za wybitną działalność na polu przedsiębiorczości, działalności samorządowej i promocji regionu. Nagradzani są właściciele firm, które wywodzą się z regionu, a działają w całej Polsce i na świecie, wójtowie gmin, prezydenci miast oraz marszałkowie województw, którzy skutecznie wykorzystują środki europejskie, a także lokalni działacze społeczni i ambasadorowie regionu.
O nagrodach Orły Wprost województwa pomorskiego, które zostały rozdane tydzień wcześniej pisaliśmy tutaj.
Nagrodę główną w kategorii Przedsiębiorstwo Roku przyznano Grupie Azoty. Nagroda została przyznana za realizację Polimerów Police, czyli jednej z największych inwestycji w europejskim przemyśle chemicznym. Projekt ma znaczenie strategiczne dla krajowej gospodarki i zwiększy dynamikę rozwoju polskiego segmentu tworzyw sztucznych.
Liderem Regionu z kolei został Dariusz Smoliński – Prezes Zarządu Polskich Terminali, Pomysłodawca i założyciel portalu Polska Morska.
– Muszę przyznać, że jest to dla mnie zaskoczenie. Czuję olbrzymią wdzięczność dla wszystkich, dzięki którym tę nagrodę otrzymałem – powiedział, odbierając nagrodę.
W kategorii Ochrona Środowiska Orła Wprost otrzymał prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarski Wodnej w Szczecinie Marek Subocz. Fundusz wdraża nowoczesne i innowacyjne rozwiązania proekologiczne, ukierunkowane na poprawę jakości środowiska, bezpieczeństwa, edukacji i rozwoju województwa zachodniopomorskiego. Fundusz z sukcesami finansuje między innymi rozwój elektromobilności, odnawialne źródła energii i poprawę efektywności energetycznej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów