• <
nauta_2024

Unikanie spawania przejść rurowych Roxtec

Partnerzy portalu

Unikanie spawania przejść rurowych Roxtec - GospodarkaMorska.pl
Fot. Roxtec

Spawanie na statku jest procesem kosztownym i czasochłonnym, jednak uznanym za standardowe przy instalacji przejść do rur metalowych.

Zastosowanie materiałów cienkościennych do rur (mniej niż 3 mm) takich jak stal nierdzewna, miedź, miedzionikiel lub tytan wymusiły wzrost wymagań spawalniczych oraz umiejętności technicznych potrzebnych do spawania i zarządzania takimi przejściami na statku, co w konsekwencji powoduje wzrost kosztów. 

Tradycyjne metody przejść z zastosowaniem złączy grodziowych lub rur stalowych z połączeniami kołnierzowymi są stopniowo zastępowane przez alternatywne rozwiązania, które w ogóle nie wymagają spawania.

Dodatkowe korzyści (oprócz zmniejszenia kosztów) wynikające z braku konieczności spawania to:

  • zachowanie jedności i integralności systemu rurowego, dzięki braku konieczności stosowania elementów przelotowych, złączy grodziowych, ani połączeń kołnierzowych/montażowych
  • skrócony czas instalacji
  • zmniejszone stawki robocizny
  • potrzebny dostęp tylko do jednej strony pokładu lub grodzi
  • możliwość wykorzystania zasobów spawalniczych w innym miejscu roboczym
  • redukcja zbędnego cięcia i łączenia rur
  • zredukowana konieczność przeprowadzania przez inspektorów obowiązkowych testów i kontroli po spawaniu
  • mniejsza liczba wymogów do zezwoleń na prace gorące

W związku z tym Roxtec wychodzi naprzeciw rosnącym wymaganiom i umożliwia uszczelnienie przejścia za pomocą rozwiązań, które mogą być przykręcone lub zainstalowane za pomocą elementu dociskowego. Obie metody gwarantują ten sam poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego, wydajność oraz certyfikaty wszystkich wiodących instytucji kwalifikacyjnych.

Więcej na temat ulepszenia przejść rurowych na statkach można usłyszeć w seminarium online TUTAJ, które prowadzi specjalista Roxtec od uszczelnień przeznaczonych do rur.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.