Francuski gigant energetyczny Total powiedział, że dostarczył do Chin swój pierwszy neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla ładunek skroplonego gazu ziemnego.
Operacja załadunku została przeprowadzona w zakładzie skraplania Ichthys w Australii, a przesyłka została dostarczona do chińskiej National Offshore Oil Corporation (CNOOC) w terminalu Dapeng w Chinach 29 września.
Neutralność węglową transportu LNG osiągnięto poprzez kompensację z wykorzystaniem certyfikatów emisji „Verified Carbon Standards” finansujących dwa projekty: Hebei Guyuan Wind Power Project w północnych Chinach i Kariba REDD + Forest Protection Project w Zimbabwe.
Termin „neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla” oznacza, że Total i CNOOC równoważą ilość równoważnika dwutlenku węgla związaną z całym śladem węglowym ładunku LNG, w tym z produkcją, skraplaniem, wysyłką, regazyfikacją i końcowym wykorzystaniem poprzez certyfikowane projekty redukcji emisji VCS.
- Jesteśmy dumni, że zakończyliśmy tę pierwszą dostawę neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla LNG z CNOOC, wieloletnim partnerem Total. Ta pierwsza dostawa LNG, której emisje dwutlenku węgla zostały zrównoważone w całym łańcuchu wartości, stanowi nowy krok w dążeniu do zapewnienia naszym klientom neutralności węglowej - powiedział Laurent Vivier, prezes ds. Gazu w firmie Total. - Rozwój LNG ma zasadnicze znaczenie dla zaspokojenia światowego zapotrzebowania na energię przy jednoczesnym zmniejszeniu intensywności emisji dwutlenku węgla przez zużywane produkty energetyczne.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)