ew
Stocznia Rauma Marine Constructions (RMC) i australijskie przedsiębiorstwo TT-Line Company podpisały wstępne porozumienia odnośnie budowy dwóch prómów pasażersko-samochodowych. Prace budowlane mają rozpocząć się na początku 2021 roku i wpłynąć na zatrudnienie około 3500 osób.
Jak powiedział Jyrki Heinimaa, dyrektor generalny RMC: "Jesteśmy dumni i wdzięczni za zaufanie, jakim obdarzyła nas firma TT-Line. Dzięki temu porozumieniu, RMC postawi kolejne kroki na drodze rozwoju i zwiększy liczbę dużych promów pasażersko-samochodowych budowanych w stoczni. Przekłada się to na rozkwit przemysłu stoczniowego w Finlandii".
Statki zostaną zbudowane w stoczni Rauma i dostarczone klientowi w Tasmanii w Australii pod koniec 2022 i 2023 r. Jednostki będą pływały pod marką Spirit of Tasmania i zastąpią istniejące jednostki, Spirit of Tasmania I i II (np. Superfast III i Superfast IV), zbudowane w Turku w Finlandii w 1998 r. Nowe promy będą mogły pomieścić 1800 pasażerów i będą miały przybliżony tonaż brutto 48 000. Promy będą pływały w trudnych warunkach na trasie Melbourne, Australia - Devonport, Tasmania.
Budowa jednostek będzie miała znaczący wpływ na zatrudnienie. RMC planuje zatrudnić do tego projektu około 3500 osób a jednocześnie wzmocnić swoją organizację angażując jeszcze więcej specjalistów na wszystkich etapach procesu budowy.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza