PMK
Firma żeglugowa Stena Bulk zaprezentowała prototyp IMOFlexMAX - tankowca chemicznego z dwupaliwowymi silnikami LNG.
Statek jest w stanie zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o ponad 25 procent w porównaniu z nowoczesnymi tankowcami.
Jednostka, zaprojektowana przez Stenę Bulk, aby zaspokoić obecne i przyszłe potrzeby transportu płynnych towarów masowych, stanowi dalszy rozwój obecnego projektu IMOIIMAX. Statek został zaprojektowany przez architektów marynarki z siostrzanej firmy Stena Teknik.
Jednostki zostaną wyposażone w wirniki i panele słoneczne Flettner do pozyskiwania energii z wiatru i światła słonecznego. Będą napędzane wydajnymi silnikami dwupaliwowymi, które mogą być zasilane LNG, a także konwencjonalnymi paliwami o niskiej zawartości siarki z wykorzystaniem najnowszej technologii, ale także otworzą drogę do dalszego rozwoju alternatyw z uwzględnieniem pasów handlowych i oczekiwań klientów.
Podstawowa koncepcja IMOFlexMax pozwoli na ograniczenie lokalnych emisji SOX, NOX i cząstek, a także emisji gazów cieplarnianych.
Dzięki połączonej wydajności paliwowej i energetycznej Stena wierzy, że będzie w stanie zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o co najmniej 25 procent, z potencjałem sięgającym nawet 45 procent w porównaniu z nowoczesnymi tankowcami napędzanymi olejem opałowym o niskiej zawartości siarki.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth