PMK
Firma żeglugowa Stena Bulk zaprezentowała prototyp IMOFlexMAX - tankowca chemicznego z dwupaliwowymi silnikami LNG.
Statek jest w stanie zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o ponad 25 procent w porównaniu z nowoczesnymi tankowcami.
Jednostka, zaprojektowana przez Stenę Bulk, aby zaspokoić obecne i przyszłe potrzeby transportu płynnych towarów masowych, stanowi dalszy rozwój obecnego projektu IMOIIMAX. Statek został zaprojektowany przez architektów marynarki z siostrzanej firmy Stena Teknik.
Jednostki zostaną wyposażone w wirniki i panele słoneczne Flettner do pozyskiwania energii z wiatru i światła słonecznego. Będą napędzane wydajnymi silnikami dwupaliwowymi, które mogą być zasilane LNG, a także konwencjonalnymi paliwami o niskiej zawartości siarki z wykorzystaniem najnowszej technologii, ale także otworzą drogę do dalszego rozwoju alternatyw z uwzględnieniem pasów handlowych i oczekiwań klientów.
Podstawowa koncepcja IMOFlexMax pozwoli na ograniczenie lokalnych emisji SOX, NOX i cząstek, a także emisji gazów cieplarnianych.
Dzięki połączonej wydajności paliwowej i energetycznej Stena wierzy, że będzie w stanie zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o co najmniej 25 procent, z potencjałem sięgającym nawet 45 procent w porównaniu z nowoczesnymi tankowcami napędzanymi olejem opałowym o niskiej zawartości siarki.
Ankieta: polska gospodarka morska
Orlen z umową przyłączeniową dla morskiej farmy wiatrowej
Założyciel Amazona ochrzcił statek do obsługi rakiet kosmicznych
Targi Nor-Shipping przełożone na styczeń 2022 roku
Bez poprawek do ustawy o offshore w senackiej komisji
12,5 dla Szczecina - jak aktualnie wygląda pogłębiany tor wodny?
Ropa brent | 55,83 $ | baryłka | 0,25% | 02:58 |
Cyna | 21806,00 $ | tona | 1,45% | 18 sty |
Cynk | 2664,00 $ | tona | -1,26% | 18 sty |
Aluminium | 1979,00 $ | tona | -1,05% | 18 sty |
Pallad | 2384,50 $ | uncja | 0,38% | 02:58 |
Platyna | 1110,95 $ | uncja | -0,85% | 02:58 |
Srebro | 25,83 $ | uncja | -0,31% | 02:58 |
Złoto | 1868,60 $ | uncja | -0,18% | 02:58 |