PMK
Siedmiu belgijskich członków branży morskiej połączyło siły, aby promować wodór jako formę energii, która pomoże ograniczyć emisje CO2 w Belgii.
Port w Antwerpii, port w Zeebrugge, Deme, Engie, Exmar, Fluxys i WaterstofNet niedawno podpisały umowę o współpracy w celu skoordynowania swojej wiedzy specjalistycznej i podjęcia kroków w kierunku rozwoju belgijskiej gospodarki wodorowej.
W pierwszej fazie partnerzy przeprowadzą wspólną analizę całego łańcucha importu i transportu wodoru. Celem jest mapowanie aspektów finansowych, technicznych i regulacyjnych różnych elementów łańcucha logistycznego: produkcji, załadunku i rozładunku oraz transportu drogą morską i rurociągami. Wyniki analizy dostarczą mapy drogowej wskazującej najlepszy sposób transportu wodoru dla różnych zastosowań w sektorze energetycznym i chemicznym.
Wyniki analizy, która ma być gotowa za około rok, stworzą pomost do konkretnych projektów.
- Jesteśmy głęboko przekonani, że wodór może odegrać kluczową rolę w rozwoju bezemisyjnego transportu. Chcemy w pełni wykorzystać naszą wiedzę fachową do produkcji, transportu i magazynowania zielonego wodoru z odnawialnych źródeł energii. Dzięki temu wyjątkowemu partnerstwu portów i przemysłu Belgia może odgrywać wiodącą rolę w gospodarce ekologicznego wodoru i dalej redukować emisję CO2 - powiedział Luc Vandenbulcke, dyrektor generalny Deme.
- Jako międzynarodowy przewoźnik gazu ziemnego, LPG, amoniaku i innych gazów petrochemicznych, Exmar koncentruje się również na przyszłości. Chcemy pomóc w zbadaniu, w jaki sposób można opracować łańcuch transportu wodoru w sposób najbardziej wydajny i ekonomiczny - dodał Nicolas Saverys, dyrektor generalny Exmar.
W przyszłości wodór może być ważnym nośnikiem energii odnawialnej i być wykorzystywany do produkcji energii elektrycznej i ciepła, do produkcji paliwa i jako surowiec do produkcji przemysłowej. Kluczowe znaczenie dla rentowności gospodarki wodorowej ma wytwarzanie wystarczającej ilości odnawialnej energii elektrycznej do produkcji wodoru.
Ponieważ energia wiatrowa i słoneczna nie są wystarczająco dostępne w Belgii, część niezbędnej energii odnawialnej należy importować. Jednak wydajne i ekonomiczne rozwiązania w zakresie importu, transportu i magazynowania wodoru wymagają specjalistycznej wiedzy.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów