PMK
Siedmiu belgijskich członków branży morskiej połączyło siły, aby promować wodór jako formę energii, która pomoże ograniczyć emisje CO2 w Belgii.
Port w Antwerpii, port w Zeebrugge, Deme, Engie, Exmar, Fluxys i WaterstofNet niedawno podpisały umowę o współpracy w celu skoordynowania swojej wiedzy specjalistycznej i podjęcia kroków w kierunku rozwoju belgijskiej gospodarki wodorowej.
W pierwszej fazie partnerzy przeprowadzą wspólną analizę całego łańcucha importu i transportu wodoru. Celem jest mapowanie aspektów finansowych, technicznych i regulacyjnych różnych elementów łańcucha logistycznego: produkcji, załadunku i rozładunku oraz transportu drogą morską i rurociągami. Wyniki analizy dostarczą mapy drogowej wskazującej najlepszy sposób transportu wodoru dla różnych zastosowań w sektorze energetycznym i chemicznym.
Wyniki analizy, która ma być gotowa za około rok, stworzą pomost do konkretnych projektów.
- Jesteśmy głęboko przekonani, że wodór może odegrać kluczową rolę w rozwoju bezemisyjnego transportu. Chcemy w pełni wykorzystać naszą wiedzę fachową do produkcji, transportu i magazynowania zielonego wodoru z odnawialnych źródeł energii. Dzięki temu wyjątkowemu partnerstwu portów i przemysłu Belgia może odgrywać wiodącą rolę w gospodarce ekologicznego wodoru i dalej redukować emisję CO2 - powiedział Luc Vandenbulcke, dyrektor generalny Deme.
- Jako międzynarodowy przewoźnik gazu ziemnego, LPG, amoniaku i innych gazów petrochemicznych, Exmar koncentruje się również na przyszłości. Chcemy pomóc w zbadaniu, w jaki sposób można opracować łańcuch transportu wodoru w sposób najbardziej wydajny i ekonomiczny - dodał Nicolas Saverys, dyrektor generalny Exmar.
W przyszłości wodór może być ważnym nośnikiem energii odnawialnej i być wykorzystywany do produkcji energii elektrycznej i ciepła, do produkcji paliwa i jako surowiec do produkcji przemysłowej. Kluczowe znaczenie dla rentowności gospodarki wodorowej ma wytwarzanie wystarczającej ilości odnawialnej energii elektrycznej do produkcji wodoru.
Ponieważ energia wiatrowa i słoneczna nie są wystarczająco dostępne w Belgii, część niezbędnej energii odnawialnej należy importować. Jednak wydajne i ekonomiczne rozwiązania w zakresie importu, transportu i magazynowania wodoru wymagają specjalistycznej wiedzy.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek