PMK
Amerykańskie Royal Caribbean Cruises podpisało kontrakt z fińską stocznią Meyer Turku na budowę trzeciego statku wycieczkowego klasy Icon. Jednostka do floty armatora miałaby trafić w 2025 roku. Ma się odznaczać tonażem 200 tys. ton i napędem na gaz LNG.
Dwa siostrzane jednostki statku zostaną dostarczone Royal Caribbean kolejno w 2022 i 2024 roku.
- Cieszymy się mogąc ogłosić zamówienie kolejnego statku klasy Icon, który potwierdza nasze zaangażowanie w czystą energię morską - powiedział Richard Fain, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Cruises Ltd.
- Zaprojektowaliśmy klasę statków zasilanych skroplonym gazem ziemnym, która wykorzystuje najnowsze, przyjazne dla środowiska technologie. Wierzymy, że innowacyjny przemysł stoczniowy może zmniejszyć nasz ślad węglowy i zwiększyć efektywność energetyczną, aby pomóc w budowaniu czystszej przyszłości - dodał Fain.
Budowa pierwszego statku Icon rozpocznie się w stoczni Meyer Turku wiosną 2020 roku. Royal Caribbean Cruises kontroluje i obsługuje cztery marki - Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises i Silversea Cruises. Jest również 50 procentowym właścicielem joint venture niemieckiej marki TUI Cruises i 49% udziałowcem hiszpańskiej marki Pullmantur Cruceros. Łącznie te marki mają we flocie 60 statków, a dodatkowe 16 jest zamówionych.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej