PMK
Amerykańskie Royal Caribbean Cruises podpisało kontrakt z fińską stocznią Meyer Turku na budowę trzeciego statku wycieczkowego klasy Icon. Jednostka do floty armatora miałaby trafić w 2025 roku. Ma się odznaczać tonażem 200 tys. ton i napędem na gaz LNG.
Dwa siostrzane jednostki statku zostaną dostarczone Royal Caribbean kolejno w 2022 i 2024 roku.
- Cieszymy się mogąc ogłosić zamówienie kolejnego statku klasy Icon, który potwierdza nasze zaangażowanie w czystą energię morską - powiedział Richard Fain, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Cruises Ltd.
- Zaprojektowaliśmy klasę statków zasilanych skroplonym gazem ziemnym, która wykorzystuje najnowsze, przyjazne dla środowiska technologie. Wierzymy, że innowacyjny przemysł stoczniowy może zmniejszyć nasz ślad węglowy i zwiększyć efektywność energetyczną, aby pomóc w budowaniu czystszej przyszłości - dodał Fain.
Budowa pierwszego statku Icon rozpocznie się w stoczni Meyer Turku wiosną 2020 roku. Royal Caribbean Cruises kontroluje i obsługuje cztery marki - Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises i Silversea Cruises. Jest również 50 procentowym właścicielem joint venture niemieckiej marki TUI Cruises i 49% udziałowcem hiszpańskiej marki Pullmantur Cruceros. Łącznie te marki mają we flocie 60 statków, a dodatkowe 16 jest zamówionych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii