PMK
Amerykańskie Royal Caribbean Cruises podpisało kontrakt z fińską stocznią Meyer Turku na budowę trzeciego statku wycieczkowego klasy Icon. Jednostka do floty armatora miałaby trafić w 2025 roku. Ma się odznaczać tonażem 200 tys. ton i napędem na gaz LNG.
Dwa siostrzane jednostki statku zostaną dostarczone Royal Caribbean kolejno w 2022 i 2024 roku.
- Cieszymy się mogąc ogłosić zamówienie kolejnego statku klasy Icon, który potwierdza nasze zaangażowanie w czystą energię morską - powiedział Richard Fain, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Cruises Ltd.
- Zaprojektowaliśmy klasę statków zasilanych skroplonym gazem ziemnym, która wykorzystuje najnowsze, przyjazne dla środowiska technologie. Wierzymy, że innowacyjny przemysł stoczniowy może zmniejszyć nasz ślad węglowy i zwiększyć efektywność energetyczną, aby pomóc w budowaniu czystszej przyszłości - dodał Fain.
Budowa pierwszego statku Icon rozpocznie się w stoczni Meyer Turku wiosną 2020 roku. Royal Caribbean Cruises kontroluje i obsługuje cztery marki - Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises i Silversea Cruises. Jest również 50 procentowym właścicielem joint venture niemieckiej marki TUI Cruises i 49% udziałowcem hiszpańskiej marki Pullmantur Cruceros. Łącznie te marki mają we flocie 60 statków, a dodatkowe 16 jest zamówionych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza