PMK
RMDC zajęła drugie miejsce w konkursie na wizualizację 3D podczas konferencji programistów Nupas Cadmatic w Pradze.
Nagrodzone nagranie przedstawia projekt RMDC 2990, dwustronnego promu o napędzie LNG mieszczącego 600 pasażerów i 150 samochodów. Trzy jednostki bazujące na tym projekcie są obecnie budowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding dla kanadyjskiego armatora BC Ferries.
Będą to pierwsze promy, w składającej się z 36 jednostek flocie, wykorzystujące silniki dual fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie diesel, jak i LNG.
Salish Orca będzie pierwszym z nich, który zostanie przekazany armatorowi, co nastąpi jeszcze w tym roku. Prom będzie kursował na trasie Comox –Powell. Kolejna jednostka, Salish Eagle będzie oddana pod koniec 2016 r., natomiast w 2017 r. Salish Raven. Obie będą operować na trasie Wschodnich Wysp Gulf.
Wszystkie trzy promy będą mogły jednorazowo zabierać na pokład 600 pasażerów oraz 150 samochodów. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, nowe promy znacznie zwiększą możliwości transportowe armatora zapewniając równocześnie wysoki stopień bezpieczeństwa pasażerów.
Salish Orca w liczbach
Długość całkowita – 107,20 m
Szerokość maks. – 24,00 m
Wysokość do pokładu głównego – 6,60 m
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem