PMK
Trójmiejskie zakłady brały udział w budowie kolejnego kadłuba dla norweskiej stoczni. Stocznie zbudowały dwa duże bloki częściowo wyposażonego kadłuba dla Ronja Ocean - jednostkę do przewozu żywych ryb.
W stworzeniu tej jednostki brały trzy zakłady: firma Montex Shipyard Dębowski Wasiołek, Stocznia Wisła z Gdańska oraz stocznia Crist. Firmy wykonały kolejno: część dziobową ze śródokręciem, nadbudówkę oraz część rufową z szybem maszynowym i kominem.
Wykonane przez Polaków elementy popłyną teraz do norweskiej stoczni Myklebust Verft w Gursken (grupa Kleven). Mają tam przybyć na pokładzie statku Frigga już 22 lipca. Koniec budowy Ronja Ocean jest planowany na marzec przyszłego roku.
Ronja Ocean została zamówiona przez armatora Solvtrans. Jednostka będzie miała ok. 80 metrów długości i pojemność 3200 m3, co pozwoli na raz przewieźć 500 ton żywej ryby. Armator planuje budowę drugiej takiej jednostka, która miałaby być dostarczona we wrześniu 2017 roku. Prawdopodobnie w powstaniu tego statku też wezmą udział polskie zakłady.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza