PMK
Trójmiejskie zakłady brały udział w budowie kolejnego kadłuba dla norweskiej stoczni. Stocznie zbudowały dwa duże bloki częściowo wyposażonego kadłuba dla Ronja Ocean - jednostkę do przewozu żywych ryb.
W stworzeniu tej jednostki brały trzy zakłady: firma Montex Shipyard Dębowski Wasiołek, Stocznia Wisła z Gdańska oraz stocznia Crist. Firmy wykonały kolejno: część dziobową ze śródokręciem, nadbudówkę oraz część rufową z szybem maszynowym i kominem.
Wykonane przez Polaków elementy popłyną teraz do norweskiej stoczni Myklebust Verft w Gursken (grupa Kleven). Mają tam przybyć na pokładzie statku Frigga już 22 lipca. Koniec budowy Ronja Ocean jest planowany na marzec przyszłego roku.
Ronja Ocean została zamówiona przez armatora Solvtrans. Jednostka będzie miała ok. 80 metrów długości i pojemność 3200 m3, co pozwoli na raz przewieźć 500 ton żywej ryby. Armator planuje budowę drugiej takiej jednostka, która miałaby być dostarczona we wrześniu 2017 roku. Prawdopodobnie w powstaniu tego statku też wezmą udział polskie zakłady.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej