PMK
Największa i najpotężniejsza morska turbina wiatrowa na świecie przejdzie pierwsze testy w innowacyjnym obiekcie w północno-wschodniej Anglii.
12-megawatowa turbina Haliade-X, opracowana przez GE Renewable Energy, ma wysokość 260 metrów, czyli trzy razy więcej niż budynek Flatiron w Nowym Jorku. Średnica jego ogromnego wirnika wynosi aż 220 metrów.
GE twierdzi, że jedna z tych turbin może wygenerować wystarczającą moc do zasilania 16 000 europejskich gospodarstw domowych. Konfiguracja farmy wiatrowej o mocy 750 megawatów może zapewnić moc do zasilenia aż 1 miliona domów.
GE Renewable Energy i brytyjska firma Offshore Renewable Energy (ORE) Catapult podpisały pięcioletnią umowę na przetestowanie ogromnej maszyny w ośrodku National Renewable Energy Centre w angielskim Blyth.
- Jest to ważna umowa, ponieważ pozwoli nam to na szybsze udowodnienie potęgi Haliade-X w kontrolowanych i ekstremalnych warunkach - powiedział John Lavelle, prezes i dyrektor generalny GE Offshore Wind.
- Tradycyjne metody testowania opierają się tylko na lokalnych warunkach wiatrowych i dlatego mają ograniczoną powtarzalność testowania. Korzystając z urządzeń i wiedzy ORE Catapult, będziemy w stanie lepiej dostosować naszą technologię w krótszym czasie, zmniejszyć nieplanowane konserwacje, wprowadzając jednocześnie nowe funkcje spełniające wymagania klientów - dodał Lavelle.
Po zainstalowaniu turbina GE przebije 9-megawatową turbinę MHI Vestas w morskiej farmie wiatrowej Vattenfall u wybrzeży Aberdeen w Szkocji. Jeden obrót tych turbin jest wystarczający, aby zasilić przeciętny dom w Wielkiej Brytanii przez cały dzień - chwalą się twórcy urządzenia.
Firmy produkują coraz większe turbiny morskie, które mogą wychwytywać więcej wiatru i wytwarzać więcej mocy. Jest to atrakcyjne dla operatorów farm wiatrowych, ponieważ mniej turbin może uprościć operacje i obniżyć koszty konserwacji.
GreenTech Media poinformowało w marcu, że w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat zainwestuje ponad 400 milionów dolarów w rozwój Haliade-X. Firma zamierza dostarczyć swoją pierwszą jednostkę wytwarzania energii do demonstracji w 2019 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów