pc
Morska Stocznia Remontowa Gryfia otrzymała kredyt komercyjny na remont i budowę dwóch statków – poinformował Paweł Brzezicki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek, cytowany przez Radio Szczecin. Dofinansowanie ma umożliwić remont okrętu wojennego Marynarki Wojennej oraz wybudowanie dwóch lodołamaczy. Brzezicki podkreślił, że „to są duże pieniądze”.
– Finansowanie, które umożliwi w całości wykonanie dwóch kontraktów: jeden kontrakt to jest remont okrętu Marynarki Wojennej Lublin, drugi to budowa dwóch lodołamaczy dla Wód Polskich – powiedział Paweł Brzezicki, prezes Funduszu Rozwoju Spółek, cytowany przez Radio Szczecin.
Dodał, że „jest to duży sukces”.
– Łamie barierę zwątpienia w możliwości stoczni Gryfia, a po drugie zaczyna się tam, powiedzmy kolokwialnie, „coś kręcić”. Stocznia nabiera rozpędu – powiedział Brzezicki, cytowany przez Radio Szczecin.
ORP Lublin to pierwszy polski okręt transportowo-minowy. Do służby wszedł 12 października 1989 r. Jednostka ma 95,8 m długości, 10,8 m szerokości i 2,38 m zanurzenia. Uzbrojenie stanowią 4 morskie zestawy rakietowo-artyleryjskie ZU-23-2MR Wróbel II, składające się z podwójnej armaty 23 mm i podwójnej wyrzutni rakiet przeciwlotniczych Strzała 2M, oraz 9 wyrzutni ładunków wydłużonych ŁWD-100/5000.
Dwa lodołamacze z MSR Gryfia trafią do RZGW Gdańsk i będą pływały po Wiśle. Stocznia zobowiązana jest do zaprojektowania, wybudowania i wyposażenia, jako jednostek prototypowych, jednego lodołamacza czołowego i jednego lodołamacza liniowego. Następnie, po próbach jednostek prototypowych w sezonie zimowym oraz zaktualizowaniu dokumentacji projektowej, wybudowane i wyposażone zostaną dwa kolejne lodołamacze liniowe – jako jednostki seryjne. Statki budowane są w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Zaprojektowało je biuro projektowe NED-Project, a nadzór nad budową pełni Polski Rejestr Statków. Umowę na budowę czterech lodołamaczy dla RZGW Gdańsk podpisano 29 września 2017 r. Jest ona współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Koszt budowy lodołamaczy to ok. 100 mln zł. Pierwsze dwa lodołamacze mają być gotowe w przyszłym roku, natomiast termin realizacji całego zamówienia został wyznaczony na IV kwartał 2021 r.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i zagranicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu