PMK
Norweski operator rejsów ekspedycyjnych Hurtigruten zatrudnił firmę Høglund do dostarczania biogazowych systemów zasilania paliwem (FGSS) dla sześciu modernizowanych statków pasażerskich.
W ramach umowy Høglund współpracowałby z HB Hunte Engineering w celu zaprojektowania i skonstruowania w pełni dostosowanych do indywidualnych potrzeb zbiorników i rozwiązań FGSS dla każdego ze statków, zoptymalizowanych do pracy zarówno na skroplonym gazie ziemnym (LNG), jak i na skroplonym biogazie (LBG).
Hurtigruten używałby rozwiązania FGSS w połączeniu z dużymi zestawami akumulatorów na pokładzie swoich statków, zastępując jego starsze silniki napędzane standardowym morskim paliwem.
Høglund powiedział, że projekt oznaczałby po raz pierwszy przekształcenie dużego statku pasażerskiego na skroplony biogaz - odnawialny gaz wytwarzany z odpadów organicznych.
- Ogromnie cieszymy się, że możemy zaangażować się w tak przyszłościowy projekt, który niewątpliwie wyznaczy nowy poziom w szybko rozwijającym się sektorze rejsów wycieczkowych - powiedział Peter Morsbach, dyrektor ds. projektów w Høglund Gas Solutions.
- Stworzyliśmy zoptymalizowaną konstrukcję zbiornika dla serii sześciu statków, łącząc najnowocześniejszą technologię z innowacyjnym kształtem - powiedział Frerk Brand, dyrektor zarządzający HB Hunte.
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC