oprac. MN
Spółka GSG Towers, wchodząca w skład Grupy Stoczni Gdańsk podpisała z firmą Bladt Industries kontrakt na budowę trzech połówek trafostacji służących do obsługi największej na świecie morskiej farmy wiatrowej Hornsea. Każda z produkowanych w Gdańsku części ważyć będzie 536 ton. Końcowym klientem jest Dong Energy, duński koncern energetyczny, posiadający 100% udziałów w unikatowej farmie u wybrzeży Wielkiej Brytanii.
Trafostacja tego typu to najprościej ujmując bardzo duży transformator zbierający energię z farmy wiatrowej i po zmianie napięcia na wyższe przekazujący ją na ląd. GSG Towers w ramach 30 milionowego kontraktu wykona dwa dolne pokłady trafostacji - main deck i cable deck. W Gdańsku konstrukcja zostanie również pomalowana oraz wyposażona w elementy wyposażenia stalowego, a do miejsca docelowego dotrze w jednym kawałku drogą morską. Prace, które ruszyły w tym tygodniu potrwają co najmniej do lutego 2017 roku i zapewnią optymalne wykorzystanie większej części załogi GSG.
- Energetyka offshore to rynek o ogromnym popycie i potencjale wzrostu. Obecny kontrakt, o kolejny krok do osiągnięcia strategicznego celu, czyli pozycji dostawcy pierwszego wyboru kompleksowych konstrukcjach stalowych dla morskiej energetyki wiatrowej. GSG jest obecnie jednym z największych producentów wież wiatrowych w Europie i chcemy konsekwentnie budować taką pozycję w produkcji konstrukcji stalowych na światowym rynku onshore i offshore - mówi Jarosław Łasiński, prezes GSG Towers i Stocznia Gdańsk S.A. - Fundamentem i największym atutem GSG jest zespół doświadczonych fachowców gwarantujących profesjonalne wykonanie najtrudniejszych technologicznie projektów. GSG korzysta z doświadczeń słynnej Stoczni Gdańsk, kolebki Solidarności.
Grupa GSG posiada technologię i ekspercką wiedzę pozwalające wykonać najbardziej skomplikowane, w tym szyte na miarę konstrukcje stalowe dedykowane do niemal każdej gałęzi przemysłu. Grupa dysponuje jednym z najnowocześniejszych, zautomatyzowanych parków maszynowych na świecie, pracujących w największej hali przemysłowej Europy. Specjalistyczny sprzęt gwarantuje precyzyjne i szybkie wykonanie zarówno prac prefabrykacyjnych, jak i montażowych, w efekcie których powstają technicznie i jakościowo bardzo zaawansowane konstrukcje wielkogabarytowe.
Ukończenie farmy wiatrowej Hornsea Project przewidziano na 2020 rok. W jej skład wejdzie ponad 150 turbin wiatrowych o jednostkowej mocy 7 MW. Produkcja energii z farmy wiatrowej Hornsea ma wystarczyć do zaspokojenia zapotrzebowania na energię ponad miliona brytyjskich gospodarstw domowych. Farma zajmować będzie powierzchnię ok. 407 km². Kolejne etapy projektu Hornsea – Hornsea Project Two i Hornsea Project Three – przewidują budowę gigantycznego parku wiatrowego o docelowym potencjale 3 GW.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów