ew
Wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję zatwierdzającą projekt rozbudowy tłoczni gazu w Goleniowie. Jest to pierwsza z trzech decyzji, jakie Gaz-System ma uzyskać na budowę tych elementów infrastruktury w ramach Baltic Pipe - podała firma we wtorkowym komunikacie.
Jak poinformowano, zatwierdzony decyzją wojewody projekt budowlany zakłada realizację inwestycji w dwóch etapach.
Etap I obejmuje rozbudowę Tłoczni Gazu Goleniów o trzy zespoły agregatów sprężarkowych o łącznej mocy 25 MW, przebudowę obiektów technologicznych na terenie istniejącej tłoczni, budowę obiektów i infrastruktury tłoczni, a etap II - rozbudowę o zespół agregatu sprężarkowego o mocy 5MW.
Teren przeznaczony pod inwestycję jest położony w województwie zachodniopomorskim w gminie Goleniów.
Tłocznia w Goleniowie to obok inwestycji w Odolanowie i Gustorzynie kluczowy element programu inwestycyjnego lądowej części Baltic Pipe. Rozbudowa i budowa tych trzech tłoczni pozwoli na sprawne rozprowadzenie zwiększonych ilości gazu, który trafi do Polski po 2022 roku. W pierwszym kwartale tego roku spodziewamy się decyzji dotyczących pozostałych dwóch tłoczni – powiedział cytowany w komunikacie prezes zarządu Gaz-System Tomasz Stępień.
Wydana przez wojewodę zachodniopomorskiego decyzja o pozwoleniu na rozbudowę tłoczni gazu w Goleniowie podlega natychmiastowemu wykonaniu. Ze względu na strategiczne znaczenie inwestycji zadanie to realizowane jest na podstawie specustawy gazowej.
Inwestycja jest składową częścią Baltic Pipe, mającego utworzyć nowy korytarz dostaw gazu na rynku europejskim. Projekt składa się z pięciu komponentów. Jednym z nich jest rozbudowa i modernizacja polskiego systemu przesyłowego gazu ziemnego. W jego skład wchodzi połączenie gazociągu podmorskiego z istniejącym systemem, wybudowanie lub zmodernizowanie trzech tłoczni gazu (Goleniów, Odolanów i Gustorzyn) oraz budowa gazociągów Niechorze – Płoty i Goleniów-Lwówek.
Baltic Pipe to strategiczny projekt, który ma utworzyć nową drogę dostaw gazu ziemnego z Norwegii na rynki: duński i polski oraz do użytkowników końcowych w krajach sąsiednich. Inwestorami są operatorzy systemów przesyłowych gazu: Gaz-System i duński Energinet. Gazociąg będzie mógł transportować 10 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie do Polski oraz 3 mld m. sześc. surowca z Polski do Danii. Będzie można sprowadzać do Polski gaz ziemny ze złóż na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. Początek budowy zaplanowano na 2020 r., a zakończenie - na 2022 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów