ew
Gigant branży turystycznej Carnival Corporation ogłosił w czwartek, że podpisał kontrakt na budowę statku wycieczkowego zasilanego skroplonym gazem ziemnym (LNG). Jest to paliwo produkowane poprzez usuwanie zanieczyszczeń a następnie zmianę stanu skupienia pod wpływem ciśnienia i bardzo niskiej temperatury (około minus 160°C). Po skropleniu otrzymuje się bardzo czyste, bezbarwne i bezwonne paliwo, bez właściwości toksycznych i korozyjnych.
Kontrakt na budowę drugiego wycieczkowca zasilanego LNG dla marki P & O Cruises został podpisany z wiodącym niemieckim stoczniowcem Meyer Werft. Statek nowej generacji ma zostać dostarczony w 2022 roku.
Podobnie jak statek siostrzany P & O Cruises, który będzie oddany do użytku w 2020 r. - to największy statek wycieczkowy przeznaczony specjalnie na rynek brytyjski. Pomieści około 5200 gości. Najnowszy model będzie częścią ekskluzywnego projektu "green cruising" co oznacza, że dzięki zasileniu LNG - znacznie obniży emisję spalin dzięki najbardziej zaawansowanej technologii paliwowej w branży żeglugowej.
Jak mówi prezes Carnival Corp., Josh Weinstein: „Dostrzegamy coraz większą świadomość ekologiczną zarówno ze strony mediów jak i w naszej narodowej psychice. Coraz więcej ludzi w pierwszej kolejności wybiera stosunek ceny do jakości, najlepszej obsługi i niezwykłych doświadczeń na pokładzie. Te dwa statki nowej generacji, które zostaną dostarczone w przeciągu czterech lat są namacalnym dowodem naszego optymizmu dla nowej generacji wycieczkowców zasilanych LNG”
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO