ew
Gigant branży turystycznej Carnival Corporation ogłosił w czwartek, że podpisał kontrakt na budowę statku wycieczkowego zasilanego skroplonym gazem ziemnym (LNG). Jest to paliwo produkowane poprzez usuwanie zanieczyszczeń a następnie zmianę stanu skupienia pod wpływem ciśnienia i bardzo niskiej temperatury (około minus 160°C). Po skropleniu otrzymuje się bardzo czyste, bezbarwne i bezwonne paliwo, bez właściwości toksycznych i korozyjnych.
Kontrakt na budowę drugiego wycieczkowca zasilanego LNG dla marki P & O Cruises został podpisany z wiodącym niemieckim stoczniowcem Meyer Werft. Statek nowej generacji ma zostać dostarczony w 2022 roku.
Podobnie jak statek siostrzany P & O Cruises, który będzie oddany do użytku w 2020 r. - to największy statek wycieczkowy przeznaczony specjalnie na rynek brytyjski. Pomieści około 5200 gości. Najnowszy model będzie częścią ekskluzywnego projektu "green cruising" co oznacza, że dzięki zasileniu LNG - znacznie obniży emisję spalin dzięki najbardziej zaawansowanej technologii paliwowej w branży żeglugowej.
Jak mówi prezes Carnival Corp., Josh Weinstein: „Dostrzegamy coraz większą świadomość ekologiczną zarówno ze strony mediów jak i w naszej narodowej psychice. Coraz więcej ludzi w pierwszej kolejności wybiera stosunek ceny do jakości, najlepszej obsługi i niezwykłych doświadczeń na pokładzie. Te dwa statki nowej generacji, które zostaną dostarczone w przeciągu czterech lat są namacalnym dowodem naszego optymizmu dla nowej generacji wycieczkowców zasilanych LNG”
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth