pc
Trawler pelagiczny Antares przekazany armatorowi. Uroczystość chrztu i przekazania jednostki odbyła się 1 grudnia w stoczni Simek AS w Flekkefjord. Sekcje na jego budowę dostarczyły trzy polskie firmy: Marine Projects, Vistal Gdynia i Safe.
Marine Projects i Vistal Gdynia zbudowały po dwa bloki kadłuba. Piąty blok dostarczyła stocznia Safe z Gdańska.
Armatorem statku jest Antares Fishing Company. Ltd. z Whalsay na Szetlandach. Antares ma 75,4 m długości oraz 15 m szerokości. Wyposażony jest w 12-cylindrowy silnik główny Wärtsilä 12V32 o mocy 6 600 kW, a jego prędkość to ok. 16 węzłów. Pakiet systemu napędowego z silnikiem głównym, śrubą nastawną i przekładnią redukcyjną PTO/PTI został dostarczony przez firmę Wärtsilä.
Na trawlerze zainstalowanych zostało 12 chłodzonych zbiorników wody morskiej na żywą rybę o łącznej pojemności ok. 2 400 m3. Może pracować na nim do 16 członków załogi, rozmieszczonych w 14 kabinach.
Trawler pelagiczny został zaprojektowany przez biuro projektowo-konsultingowe Skipsteknisk z Ålesund. To projekt „skrojony na miarę”, specjalnie pod wymagania brytyjskiego armatora.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza