Firma Seatech Engineering powstała w 2003 roku w Gdańsku i od samego początku stawia na sukcesywny i stabilny rozwój, którego jednym z kluczowych filarów jest zespół zaangażowanych i wykwalifikowanych ludzi, gdyż projektowanie statków, to coś więcej niż linia produkcyjna.
– Specjalnością naszej firmy są projekty realizowane na skalę międzynarodową, jednak w Seatech Engineering nie zamykamy się na lokalne inicjatywy, stale poszerzając wachlarz naszych kontrahentów i równocześnie dbając o dobre relacje ze wszystkimi dotychczasowymi partnerami. W efekcie ta rozbudowana sieć kontaktów pozwala nam na podejmowanie niestandardowych i trudnych wyzwań – tłumaczy Adam Ślipy, prezes Seatech Engineering.
– Bez względu na to, z kim współpracujemy, kierujemy się zasadą, iż projektowanie statków, to nie jest po prostu zwykła linia produkcyjna – mówi prezes i dodaje: – Dla nas jest to cały proces twórczy. Punkt wyjścia stanowi pomysł, idea oraz przemiana jej w ogromny, samowystarczalny i bardzo zaawansowany technicznie system konstrukcji i urządzeń, które muszą funkcjonować nierzadko w skrajnie trudnych warunkach. Należy pamiętać, że nasze decyzje wpływają na bezpieczeństwo życia i pracy na morzu wielu ludzi.
Wszechstronność
Pośród pracowników Seatech Engineering znajdują się eksperci od obliczeń, stateczności, konstrukcji kadłuba, napędów i systemów ogólnookrętowych, a także specjalistycznych rozwiązań dedykowanych nietypowym jednostkom, projektowania, wzornictwa oraz architektury – wylicza prezes.
Wszystkie te działania wspierane są dodatkowo zaawansowanymi technologiami przeznaczonymi do przestrzennego projektowania statków i jednostek pływających: NAPA, Cadmatic, AVEVA czy Catia i 3DExperience oraz skanowanie laserowe na potrzeby remontów i przebudów, a wszystko to poparte polityką najwyższej jakości wymaganą przez certyfikat ISO9001.
Odnawialne źródła energii
– Opracowujemy bardzo zróżnicowane projekty, jednak zawsze skupiamy się przede wszystkim na zaspakajaniu aktualnych potrzeb. Dlatego nasza uwaga zwrócona jest w kierunku odnawialnych źródeł energii i zrównoważonego rozwoju, napędom hybrydowym i wykorzystującym gazy (LNG / LH2 etc.) oraz farmom wiatrowym, co wynika bezpośrednio z obecnych trendów i tendencji gospodarczych – mówi Ślipy.
– Offshore Wind to azymut, w którego stronę będą zwrócone działania lokalnego rynku okrętowego na najbliższe lata. Dlatego w naszym portfolio znajdują się projekty takie jak SE-219 CTV, SE-108 SOV, czy SE-217 ORV, które pozwalają wypełnić kolejno pełen łańcuch obsługi farm (od transportu i serwisowania działających wiatraków, poprzez utrzymanie porządku w portach instalacyjnych, a nawet oferując wsparcie w zakresie wzmożonego zapotrzebowania na energię elektryczną – typoszereg jednostek LNG). Z kolei pływające elektrownie (FSPU i FPU) mogą być użyte czasowo w miejscach, gdzie zapotrzebowanie w energie zmienia się w ciągu roku.
Nowoczesność i wymagające zadania
Seatech Engineering projektuje nowoczesne i trudne statki dla wymagających sektorów morskich. Firma specjalizujemy się w takich obszarach jak: transport i przeładunki gazów skroplonych np. LNG czy wodór, statki naukowo badawcze, jednostki wsparcia oraz okręty, statki dedykowane do operacji w rejonach arktycznych, nowoczesne statki rybackie oraz będące aktualnie w centrum uwagi całego przemysłu okrętowego statki wspierające budowę farm wiatrowych i ich późniejsze utrzymanie.
– Wierzymy w działania długoterminowe, a nasza siła tkwi w kompetentnym, zgranym i odpowiedzialnym zespole – podsumowuje prezes Adam Ślipy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów