Włoski gigant usług naftowych Saipem zdobył wiele nowych kontraktów związanych z projektami morskiej energetyki wiatrowej, które są obecnie realizowane u wybrzeży Anglii, Szkocji i Francji.
Po pierwsze, Dogger Bank Offshore Wind Farms, spółka joint venture pomiędzy Equinor i SSE Renewables, udzieliła Saipem kontraktu na transport i instalację dwóch morskich platform wysokiego napięcia prądu stałego dla pierwszych dwóch faz projektu Dogger Bank: Dogger Bank A i Dogger Bank B. Obie platformy będą miały moc 1,2 GW.
Po ukończeniu Dogger Bank będzie największą na świecie morską farmą wiatrową, położoną około 130 km od północno-wschodniego wybrzeża Anglii. Projekt jest pierwszym, w którym zastosowano technologię HVDC na brytyjskim rynku morskiej energetyki wiatrowej.
Następnie firma Saipem otrzymała również kontrakt od Seaway 7 związany z morską farmą wiatrową Seagreen, projektem joint venture o mocy 1075 MW pomiędzy SSE Renewables (49%) i Total (51%) u wschodniego wybrzeża Szkocji. Zakres prac obejmuje wykonanie 114 fundamentów pod równoważną liczbę turbin wiatrowych.
Wreszcie firmie Saipem przyznano kontrakt na transport i montaż płaszcza i części górnej podstacji morskiej na morskiej farmie wiatrowej St-Brieuc w Bretanii we Francji, która jest rozwijana przez Ailes Marines, część grupy Iberdrola. Wszelkie działania związane z zarządzaniem projektem i prace inżynieryjne będą wykonywane przez Saipem SA, francuską spółkę zależną Saipem z siedzibą w Paryżu.
Wszystkie trzy projekty instalacji przybrzeżnych będą realizowane przez statek dźwigowy Saipem 7000. Wcześniej Saipem 7000 był wynajmowany do montażu pięciu pływających turbin wiatrowych na morzu w ramach projektu Highwind na brytyjskim Morzu Północnym.
Saipem wycenia kontrakty na północy na 90 milionów euro łącznie. Firma twierdzi, że kontrakty pomagają w dalszym ugruntowaniu pozycji firmy w sektorze odnawialnych źródeł energii, dla którego niedawno utworzono specjalną linię biznesową w ramach dywizji E&C Offshore.
- Te nowe kontrakty potwierdzają udział Saipem w najbardziej istotnych projektach morskich farm wiatrowych i są namacalnymi rezultatami strategii, która doprowadziła nas do pozycji globalnego gracza referencyjnego w dziedzinie transformacji energetycznej - powiedział Francesco Racheli, dyrektor operacyjny Saipem E&C Offshore Divisio. - To znaczące osiągnięcie zostało osiągnięte dzięki wykorzystaniu naszych możliwości, naszej elastyczności technologicznej i naszych wyjątkowych zasobów – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów