„Nikkei” poinformował w czwartek, że Japonia opracuje nowe zasady i infrastrukturę wspierającą w dążeniu do budowy morskich farm wiatrowych w 30 lokalizacjach w ciągu następnej dekady. Gazeta powiedziała, że minister przemysłu Hiroshi Kajiyama wkrótce ogłosi środki polityczne mające na celu osiągnięcie celu.
Nowa polityka ma na celu powstanie 3-4 projektów każdego roku o łącznej mocy wytwórczej 1 gigawata (GW), począwszy od roku budżetowego rozpoczynającego się w kwietniu 2021 roku aż do roku budżetowego 2030/2031. W sumie mają powstać farmy o mocy 10 GW.
Aby przyspieszyć ekspansję, Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT) planuje zbudować w całym kraju magazyny części potrzebnych do budowy, a także wzmocnić niektóre porty.
Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu (METI) planuje zrewidować zasady dotyczące sieci elektroenergetycznej w celu zniesienia ograniczeń dla bardziej ekologicznych dostawców energii.
Japonia pozwala obecnie dużym tradycyjnym zakładom energetycznym, które kontrolują swoje sieci przesyłowe, ograniczać dostawy energii odnawialnej, takie jak te z farm słonecznych i wiatrowych, w razie potrzeby, aby zapewnić stabilność sieci.
Urzędnik METI zajmujący się energią odnawialną odmówił komentarza do raportu. Urzędnik MLIT powiedział, że ministerstwo już rozpoczęło prace nad niektórymi portami, ale odmówił komentarza do pozostałej części raportu.
Budowa każdej morskiej elektrowni wiatrowej trwa zwykle od 5 do 10 lat. Japoński rynek morskiej energetyki wiatrowej ma się rozwijać zgodnie z ustawą o promocji morskiej energii wiatrowej, wprowadzoną w ubiegłym roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii