ORP Kormoran (601) wszedł do Gdańskiej Stoczni „Remontowa” na swoją pierwszą naprawę średnią. Wiąże się też z useryjnieniem jednostki, dzięki czemu niszczyciel min ma zostać doprowadzony do standardu, jaki reprezentują pozostałe okręty proj. 258.
Jako pierwszy niszczyciel min proj. 258 ORP Kormoran przeszedł kilkuletnie testy eksploatacyjno-wojskowe przed wejściem do służby. Zdobyte wtedy doświadczenia oraz wiedza były następnie wykorzystane przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting do wprowadzenia modyfikacji w kolejnych jednostkach serii, ORP Albatros (602) i ORP Mewa (603). To wpłynęło na pewne różnice między jednostkami seryjnymi, a prototypową. Od lat mówiło się, że ORP Kormoran ma zostać po pierwszym remoncie (wymaganym w związku z eksploatacją okrętu) doprowadzony do stanu, jaki reprezentują jednostki reprezentujące "młodsze rodzeństwo".
Remont średni nie jest zwykłą procedurą konserwacyjną. Ze względu na skomplikowaną naturę i zaawansowanie technologiczne ORP „Kormoran”, wymaga on głębokiej specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, szczególnie w obszarze systemów wojskowych. Prace remontowe mają na celu nie tylko odnowienie jednostki, ale także jej useryjnienie, czyli dostosowanie funkcjonalności okrętu do standardów zastosowanych w kolejnych jednostkach serii Kormoran II.
Niszczyciele min typu Kormoran II służą do poszukiwania, identyfikacji i zwalczania min morskich, prowadzenia rozpoznania torów wodnych, przeprowadzania innych jednostek przez akweny zagrożenia minowego, stawiania min oraz zdalnego sterowania samobieżnymi platformami przeciwminowymi. Okręty należą do najnowocześniejszych jednostek w swojej klasie w strukturach NATO. W całości zostały zaprojektowane przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
ORP Kormoran, ORP Albatros i ORP Mewa, które weszły do służby w latach 2017-2023 wchodzą w skład 13. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża i stacjonują w Porcie Wojennym Gdańsk. Aktualnie w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku trwają prace prowadzone pod nadzorem i na klasę Polskiego Rejestru Statków S.A. nad trzema kolejnymi okrętami proj. 258, przyszłymi ORP Jaskółka (604), ORP Rybitwa (605) i ORP Czajka (606), Wejdą one w skład 12. Dywizjonu Trałowców 8. FOW i będą stacjonować w Porcie Wojennym Świnoujście.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów