Firma ATLAS Decommissioning z siedzibą w północno-wschodniej Anglii zabezpieczyła prawa do gigantycznego zakładu Inchgreen Dry Dock w Szkocji i planuje uczynić z niego centrum eksportowe odpowiedzialne za likwidację globalnych flot żeglugowych.
Suchy dok o długości 304,8 m nie był używany od prawie 20 lat. ATLAS Decommissioning, firma specjalizująca się w utylizacji wycofanej z eksploatacji infrastruktury morskiej, ma podpisane kontrakty z liniami kontenerowymi na usunięcie wielu statków z obecnej floty handlowej.
Podpisano długoterminową umowę, która ma stworzyć około 100 miejsc pracy w Inverclyde. Kontrakt dotyczy dzierżawy obiektu Inchgreen Dry Dock wraz z przyległym terenem, który stanie się centrum eksportowym metali nadających się do recyklingu.
Pomoże w walce z bezrobociem
Nowe miejsca pracy w Inchgreen obejmą zawody i umiejętności, których jest pod dostatkiem w okolicy. Szkocka Agencja Ochrony Środowiska (SEPA) wydała licencję na gospodarowanie odpadami, która zezwala na kontynuowanie prac.
– Inchgreen Dry Dock, oprócz swojej wielkości, ma również bezpośredni dostęp do bardzo głębokiej wody. Jako obiekt dla złomowania, powiedziałbym, że jest wyjątkowy w Wielkiej Brytanii – skomentował Mike Wood, dyrektor projektu ATLAS Decommissioning.
– Kłopoty gospodarcze Inverclyde są dobrze udokumentowane, a dane Biura Statystyk Krajowych wykazują ogólną stopę bezrobocia na poziomie 5,2 procent – powiedział Jim McSporran, dyrektor Peel Ports.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów