W ubiegłą sobotę na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku odbył załadunek olbrzymiej suwnicy bramowej wraz z częścią pozostałych elementów na poton. Dźwigar główny belki, czyli największa część dźwigu, ma blisko 140 m długości.
Elementy dźwigu zostały wyprodukowane i wyposażone w Trójmieście. Łączna masa ładunku na holowanym pontonie wynosi 2200 ton. Wykonanie konstrukcji dźwigu zostało zlecone przez największego fińskiego producenta dźwigów, a klientem docelowym jest znacząca, europejska stocznia.
Kontrakty na realizację dźwigu z fińskim producentem dźwigów – światowym liderem w branży produkcji suwnic dla przemysłu stoczniowego – podpisały niezależnie w 2019 roku Baltic Operator i Energomontaż-Północ Gdynia (EPG).
– Baltic Operator oraz EPG realizowały wcześniej zamówienia na mniejsze dźwigi, zaś suwnica typu "Goliath" należy do największych suwnic bramowych wytwarzanych w ostatnim czasie na świecie – mówi Bartosz Janowski, dyrektor zarządzania i realizacji projektów w Grupie Przemysłowej Baltic.
– Projekt ten pokazuje, że jako firma jesteśmy w stanie podołać bardzo wysokim wymaganiom stawianym przez naszego zleceniodawcę Nasz klient z Finalndii docenia zarówno możliwości techniczne, kompetencje, jak i położenie polskich firm – podsumowuje.
Dodajmy, że umowy zostały podpisane jeszcze przed konsolidacją w ramach Grupy Przemysłowej Baltic. Kontrakt na wytwór tych konstrukcji to dla Baltic Operator i EPG w praktyce pierwsza tej skali okazja do wspólnej pracy nad jednym projektem, a więc także test związany z integracją grupy.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries