W ubiegłą sobotę na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku odbył załadunek olbrzymiej suwnicy bramowej wraz z częścią pozostałych elementów na poton. Dźwigar główny belki, czyli największa część dźwigu, ma blisko 140 m długości.
Elementy dźwigu zostały wyprodukowane i wyposażone w Trójmieście. Łączna masa ładunku na holowanym pontonie wynosi 2200 ton. Wykonanie konstrukcji dźwigu zostało zlecone przez największego fińskiego producenta dźwigów, a klientem docelowym jest znacząca, europejska stocznia.
Kontrakty na realizację dźwigu z fińskim producentem dźwigów – światowym liderem w branży produkcji suwnic dla przemysłu stoczniowego – podpisały niezależnie w 2019 roku Baltic Operator i Energomontaż-Północ Gdynia (EPG).
– Baltic Operator oraz EPG realizowały wcześniej zamówienia na mniejsze dźwigi, zaś suwnica typu "Goliath" należy do największych suwnic bramowych wytwarzanych w ostatnim czasie na świecie – mówi Bartosz Janowski, dyrektor zarządzania i realizacji projektów w Grupie Przemysłowej Baltic.
– Projekt ten pokazuje, że jako firma jesteśmy w stanie podołać bardzo wysokim wymaganiom stawianym przez naszego zleceniodawcę Nasz klient z Finalndii docenia zarówno możliwości techniczne, kompetencje, jak i położenie polskich firm – podsumowuje.
Dodajmy, że umowy zostały podpisane jeszcze przed konsolidacją w ramach Grupy Przemysłowej Baltic. Kontrakt na wytwór tych konstrukcji to dla Baltic Operator i EPG w praktyce pierwsza tej skali okazja do wspólnej pracy nad jednym projektem, a więc także test związany z integracją grupy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii