• <
PZT_1100x200_gif_2020

Włoski temperament na muzycznym wycieczkowcu. Costa Pacifica zawinęła do Gdyni (foto, wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Włoski temperament na muzycznym wycieczkowcu. Costa Pacifica zawinęła do Gdyni (foto, wideo)
Włoski temperament na muzycznym wycieczkowcu. Costa Pacifica zawinęła do Gdyni (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

ew

11.07.2019 Źródło: własne

290 metrów długości, miejsce dla 3780 gości i prawdziwie muzyczny wystrój - do Gdyni zawinął wyjątkowy wycieczkowiec Costa Pacifica. Ta piękna jednostka zdumiewa zastosowaniem wielu stylów architektonicznych i przepychem. Przez wielu jest nazywana "muzycznym statkiem", bo to właśnie muzyka jest motywem przewodnim we wszystkich kolorowych wnętrzach, ozdobionych nutami i instrumentami. Nasi dziennikarze odwiedzili Costę Pacificę i nagrali specjalną relację z jej pokładu.

Na tym statku wszystko zachwyca. „Statek muzyki” zapewnia swym gościom niespotykaną i wyjątkową atrakcję – możliwość nagrania własnej płyty w nowoczesnym studiu nagrań, tuż za teatrem Stardust. Można też skorzystać z naturalnych rozmiarów symulatora wyścigów Grand Prix (wyścigi samochodowe) lub spędzić czas przy olbrzymim ekranie na wolnym powietrzu.

Każdy pokój ozdobiony jest wizerunkami kompozytorów, oper i instrumentów muzycznych. Projekt wnętrza Costa Pacifica został zaprojektowany w harmonijnym połączeniu różnych stylów. W ciągu dnia muzyka jest odtwarzana w całym statku. Szczególną uwagę zwrócono na nieskazitelną jakość dźwięku, a maestro Mauro Pagani napisał trzydzieści utworów przeznaczonych wyłącznie dla Costa Pacifica. Innej muzyki można posłuchać na zewnętrznych pokładach – tam dają koncert fale morskie i wiatr.

Oprócz muzyki dla duszy, na statku znajduje się mnóstwo miejsc dla ciała – liczne restauracje i bary, w tym gówna, dwupoziomowa i restauracja a’la carte „New York New York”, która została stworzona na wzór lat 30. i jest ukłonem w stronę Franka Sinatry. Na gości czeka również między innymi Aperol Spritz Bar, lodziarnia i cukiernia Amarillo, bar z hamburgerami i pizzeria. Wieczory goście mogą spędzić w teatrze Stardust, znajdującym się na pokładach 4 i 5, w jednym z rozlicznych barów lub w dyskotece.

Jak powiedział Giovanni Longo, menedżer ds. komunikacji i relacji z klientami w Costa Cruises: "Ludzie uwielbiają Coste ze względu na włoski styl. Naszym motto jest: "To, co we Włoszech najlepsze". Myślimy o sobie jako o ambasadorze włoskiej kultury, kuchni czy rozrywki na całym świecie. Staramy się przenieść trochę ducha naszego kraju gdziekolwiek podróżujemy. W tym momencie, większość miejsc na statku jest zajętych, bo jesteśmy w samym środku sezonu. Mamy 3800 łóżek i 1500 kabin. Przy obecnych 3500 pasażerach, statek jest naprawdę pełen życia!".

Goście nie mogą narzekać na brak atrakcji. Na statku znajduje się Samsara Spa, oferujące szeroki wachlarz zabiegów, przy którym znajdują się ekskluzywne kabiny oraz apartamenty z bezpośrednim dostępem do spa. Goście mieszkający w kabinach Samsara mają również możliwość korzystania z restauracji „Samsara”, która serwuje dania z tzw. „zdrowej żywności”.

Do dyspozycji pasażerów są również basen. Na najwyższym pokładzie ze zjeżdżalnią, na pokładzie niżej duży basen z rozsuwanym, przeszklonym dachem, co pozwala cieszyć się kąpielą o każdej porze roku.

Port Gdynia zajmuje pozycję najważniejszego i najbezpieczniejszego polskiego portu pasażerskiego, przyjmującego od wielu lat największe wycieczkowce pływające po Bałtyku. Jak mówi Maciej Krzesiński, dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Zarządu Morskiego Portu Gdynia: "Statki, które do nas wpływają mogą wejść praktycznie w każdych warunkach pogodowych, nie potrzebują też zazwyczaj pomocy holowników. To powoduje, że kapitanowie i armatorzy bardzo nasz port lubią."

Dorota Arciszewska-Mielewczyk, posłanka na Sejm RP, przewodnicząca sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej dodaje, że na rozwoju portów zależy również stronie rządowej: "Z punktu widzenia ustawodawcy zależy nam na tym, żeby stworzyć takie warunki dla zarządów morskich portów, aby mogły się rozwijać. (...) Moja komisja będzie pracowała nad nowelizacją projektu ustawy o portach i przystaniach morskich jak również nad ustawą dotyczącą rozbudowy portów zewnętrznych. Przez możliwości rozwojowe wracamy do wspaniałej historii, w której Gdynia była najważniejszym i największym portem na Bałtyku."

Obecnie w Porcie Gdynia realizowane są kluczowe inwestycje: budowa nowego publicznego terminalu promowego i nowej portowej obrotnicy wraz z przebudową nabrzeży, pogłębieniem portowych akwenów i toru podejściowego do 16,5 m głębokości. Do 2026 r. powstać ma Port Zewnętrzny z nowym terminalem kontenerowym.

Grupa Costa, z siedzibą w Genui, jest wiodącą firmą rejsową w Europie i Chinach, wliczając w to trzy różne marki: Costa Cruises, Aida Cruises (dedykowana rynkom niemieckojęzycznym) i Costa Asia (dedykowana rynkom chińskim i azjatyckim). Firma zatrudnia ponad 30 000 pracowników na całym świecie, w swoich 20 biurach w 14 krajach.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28400,00 $ tona 1,65% 20 kwi
 Cynk 2825,00 $ tona -0,60% 20 kwi
 Aluminium 2324,00 $ tona -0,30% 20 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.