• <
ATC_CARGO_TOP

Cracovia – tak będzie nazywał się nowy prom we flocie PŻB

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Cracovia – tak będzie nazywał się nowy prom we flocie PŻB
Cracovia – tak będzie nazywał się nowy prom we flocie PŻB - GospodarkaMorska.pl

pc

04.04.2017 Źródło: PAP

Polska Żegluga Bałtycka, której jednostki pływają pod marką Polferries, zakupiła bułgarski prom pasażersko- samochodowy. Będzie on eksploatowany pod nazwą Cracovia. Jak poinformował PAP prezes PŻB, nowa jednostka będzie pływała od czerwca na linii Świnoujście-Ystad.

– W marcu zakupiliśmy prom, który był użytkowany przez armatora Port Bułgaria West na Morzu Czarnym – powiedział we wtorek prezes PŻB Piotr Redmerski. Jak dodał, jednostka pod nazwą Drujba pływała między portem Burgas w Bułgarii i Batumi w Gruzji. Zdarzało się, że do linii dodawano rosyjski port Noworosyjsk.

– To bardzo młody prom, został wybudowany w 2002 r. Jednorazowo będzie mógł zabrać około 64 samochodów osobowych, 124 samochodów ciężarowych oraz 650 pasażerów i 55 osobową załogę – podkreślił. Redmerski zaznaczył, że spełnia on wszystkie wymagania potrzebne do żeglugi.

Prezes powiedział, że obecnie prom wciąż pływa po Morzu Czarnym i zostanie przejęty przez polskiego armatora 16 maja. – Transport jednostki do jeden z polskich stoczni będzie trwał ok. 10 dni. Remont powinien trwać nie dłużej niż trzy tygodnie. Modyfikacji ulegnie część pasażerska. Planujemy pomalowanie dziobu podobnie jak na Mazovii – dodał. PŻB zapowiada, że Cracovia będzie pływać na linii Świnoujście-Ystad od końca czerwca tego roku.

Redmerski pytany o powód zakupu nowej jednostki, odpowiedział, że „nowego tonażu domagał się klient”. – Linia Świnoujście-Ystad rośnie o 8-10 proc. rocznie pod względem rynku przewozów samochodami ciężarowymi. Dla nas oznacza to, że co 2 lata potrzebujemy nowego promu. Ostatnią jednostkę Mazovię wprowadziliśmy w 2015 r. – wyjaśnił.

– Cracovia będzie znaczącym wsparciem nowo budowanego promu w szczecińskiej stoczni Gryfia. Będzie on oddany dopiero za 3 lata. Przez ten czas musimy wygenerować środki, które uwiarygodnią naszą inwestycję. Banki, które udzielają nam kredytów, uznały to za niezbędne i konieczne – powiedział Redmerski. – Musimy również zająć strategiczną pozycję na linii Świnoujście-Ystad, aby móc zbudować rynek pod nowy prom – dodał.

Polska Żegluga Bałtycka obok nowej Cracovii ma w swojej flocie trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r. oraz m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.