• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Port Gdańsk: rekordowy statek przeładowany przez Magrol Przeładunek

gm

11.06.2023 21:19
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdańsk: rekordowy statek przeładowany przez Magrol Przeładunek

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Na Nabrzeżu Oliwskim w Gdańsku zacumowała Amanda C. To największy statek jaki dotychczas obsługiwała spółka Magrol Przeładunek, właściciel jednego z terminali zbożowych zlokalizowanych w Porcie Gdańsk. Masowiec przypłynął do Portu Gdańsk z Pori (Finlandia) po kukurydzę. Załadunek odbywa się w relacji bezpośredniej z samochodów, wagonów i magazynu.

Nabrzeże Oliwskie w związku ze złym stanem technicznym przeszło w ostatnich latach gruntowną przebudowę. Pogłębiony został również tor wodny i zwiększone parametry samych nabrzeży, w tym przede wszystkim ich głębokość i długość linii cumowniczych, zmodernizowana została również infrastruktura kolejowa oraz sieciowa, w tym energetyczna. Inwestycja ta była częścią dużego projektu pn. „Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym”, współfinansowanego w 85 proc. przez UE z instrumentu CEF. Jego realizacja trwa kilka lat, a całkowity koszt wyniósł ponad 595 mln zł. Podniesione parametry nawigacyjne toru wodnego znacznie poprawiły bezpieczeństwo żeglugi. Dzięki takim inwestycjom kontrahenci Portu Gdańsk mogą się rozwijać. Doskonałym tego przykładem jest właśnie spółka Magrol Przeładunek.

– Dotychczas, przed przebudową nabrzeża, obsługiwaliśmy mniejsze statki o ładowności 3-5 tys. ton. Teraz mamy zdecydowanie większe możliwości, co pozwala nam systematycznie zwiększać wolumen przeładowanych towarów. Dodatkowo podejmujemy wysiłek inwestycyjny we własnym zakresie, tak aby zwiększać możliwości magazynowe, a co za tym idzie, przeładunkowe. Pierwszy raz w historii obsłużyliśmy jednostkę o ładowności 30 tys. ton, co pozwala nam z dużą nadzieją spoglądać na rozwój naszego terminalu – wyjaśniają Barbara Romanowska-Mucha, Prezes Zarządu oraz Alicja Mucha i Jarosław Gutfrański, Członkowie Zarządu.

Jednostka załadowana została na zlecenie Cefetra Polska Sp z o.o i pożegnała się z Portem Gdańsk 7 czerwca. Następnym portem do jakiego zawita będzie Amsterdam. Masowiec ma 180 m długości, 30 m szerokości, GT to 23 456 t, a DWT – 34 449 t. Pływa pod banderą Wysp Marshalla.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.