Ataki na statki na Morzu Czerwonym i pogoda w Europie północnej spowodowały tłok w terminalach kontenerowych, oceniła w czwartek duńska firma logistyczna Maersk. Ostrzegła, że zaburzenia są znaczące i mogą trwać przez dłuższy czas.
Trwające od połowy listopada ataki rebeliantów jemeńskich Huti na statki na Morzu Czerwonym skłoniły przewoźników do omijania trasy przez kanał Sueski, a niesprzyjająca zimowa pogoda zaburzyła prace portach kontenerowych. Na placach składowych w portach zrobiło się ciasno - napisała firma Maersk w komunikacie dla klientów. Firma uprzedziła o zagrożeniu "znaczącymi zaburzeniami" globalnej sieci dostawczej i zwróciła się do klientów o jak najszybsze odbieranie towarów, żeby zwiększyć płynność operacyjną.
Przekierowane statki okrążają Afrykę, co oznacza, że trasa wydłuża się o 6 tys. km, a podróż - o około 10 dni. Huti twierdzą, że ich ataki są wyrazem wsparcia dla walczącej z Izraelem terrorystycznej organizacji palestyńskiej Hamas.
Firma uprzedziła o zagrożeniu "znaczącymi zaburzeniami" globalnej sieci dostawczej i zwróciła się do klientów o jak najszybsze odbieranie towarów, żeby zwiększyć płynność operacyjną.
os/ mms/
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland