Duński gigant transportowy, Maersk, zawiesza tranzyty przez Morze Czerwone i Zatokę Adeńską do odwołania. To już drugi raz w przeciągu ostatnich dwóch tygodni.
Decyzja jest bezpośrednią reakcją na atak bojowników Huti na statek Maersk Hangzhou, który został trafiony pociskiem, a następnie otoczony przez cztery małe łodzie, co zmusiło załogę do otwarcia ognia. Trzy z łodzi zostały unieszkodliwione przez śmigłowiec marynarki wojennej USA. Incydent miał miejsce w cieśninie Bab el-Mandeb podczas podróży z Singapuru do Portu Suez w Egipcie.
Chociaż nie było ofiar, Maersk zdecydował o wstrzymaniu tranzytów na czas trwania dochodzenia. To już drugi raz w ciągu dwóch tygodni, kiedy przewoźnik zawiesza rejsy przez ten region z powodu zagrożeń.
Firma prowadzi śledztwo w sprawie incydentu i zapewnia, że będzie minimalizować wpływ zaistniałej sytuacji na dostawy klientów.
– Trwa dochodzenie w sprawie. Będziemy kontynuować wstrzymanie ruchu ładunków przez ten obszar, podczas gdy dalej oceniamy sytuację, która stale się zmienia. W przypadkach, gdzie jest to najbardziej sensowne dla naszych klientów, statki zostaną przekierowane i będą kontynuować swoją podróż wokół Przylądka Dobrej Nadziei. Pozostajemy zobowiązani do minimalizowania wpływu na łańcuchy dostaw naszych klientów i będziemy nadal informować o sytuacji – ogłosił Maersk w wydanym komunikacie.
Inne linie kontynuują przekierowywanie swoich statków wokół Przylądka Dobrej Nadziei z powodu obaw o bezpieczeństwo.
Atak na Hangzhou miał miejsce po tym, jak Maersk zdecydował się wznowić tranzyty przez ten region po utworzeniu przez USA koalicji Prosperity Guardian (Strażnik Dobrobytu). Firma pierwotnie zawiesiła transport przez Morze Czerwone 15 grudnia, dzień po ataku rakietowym na jednostkę Maersk Gibraltar.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął