Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Słupsku podpisał w połowie września umowę z Nautica Boats Service na dostawę jednostki kontrolno-inspekcyjnej. Wcześniej Inspektorat zamówił dwa statki inspekcyjne w usteckiej stoczni Euro-Industry.
16 września w siedzibie Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego w Słupsku doszło do sygnowania umowy z firmą Nautica Boats Service, która ma dostarczyć jednostkę kontrolno-inspekcyjną. Statek będzie służył do kontroli rybołówstwa morskiego na wodach wewnętrznych. Wartość umowy wynosi 1 134 060 zł, z czego 70 proc. pokryte jest ze środków Unii Europejskiej.
Wcześniej, w kwietniu, Inspektorat podpisał także umowę ze stocznią Euro-Industry z Ustki na dostawę dwóch statków inspekcyjno-kontrolnych. Nad opracowaniem dokumentacji projektowej pracuje już biuro projektowo-konsultingowe Nelton.
Zamówione jednostki to jednokadłubowe, stalowe statki o długości blisko 26 metrów i szerokości 6,15 m. Mają osiągać co najmniej 12 węzłów prędkości i zapewniać warunki socjalne dla 7 członków załogi i 4 inspektorów. Pierwszy statek, który będzie nosił nazwę Kontroler-31, ma być przekazany w III kwartale 2022 roku. Docelowo ma stacjonować w Ustce. Kontroler-35, który trafi do Kołobrzegu, zostanie przekazany armatorowi z końcem 2022 roku. Statki będą wykorzystywane przy działaniach kontrolno-patrolowych, eskortowania statków rybackich, wspomagająco również przy akcjach poszukiwawczych i ratowniczych.
Wartość inwestycji to 34 366 200 zł, w tym przypadku również 70 proc. środków pochodzi z funduszy unijnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii