Pojedynczy ster klapowy Barke® został dostarczony przez Damen Marine Components (DMC) do stoczni Holland Shipyards Group w Hardinxveld-Giessendam. Tam został zamontowany na statku badawczym RV Prinsesse Ingrid Alexandra, który został zbudowany dla Norweskiego Instytutu Badań Morskich (IMR).
Stery klapowe Barke® firmy DMC zostały zaprojektowane specjalnie dla statków zaangażowanych w takie działania jak badania, rybołówstwo i pogłębianie, które wymagają doskonałej manewrowości, niskiego poziomu hałasu i wibracji oraz zdolności do oszczędzania paliwa. Ich stopniowo obracające się klapy generują znaczne siły nośne przy dużych kątach wychylenia steru, a także ana logicznie mały opór przy małych kątach. W ten sposób zapewniają niezbędną wydajność w każdej sytuacji. Zamknięty system połączeń zapewnia również ochronę przed przeciążeniem i zapobiega przedostawaniu się do zespołu steru wszelkiej materii w wodzie, jak choćby ryb, śmieci itp. Tłokowe systemy przekładni kierowniczych firmy DMC pasują także do sterów klapowych Barke. Są one wysoce niezawodne, a dzięki wielu opcjom dotyczącym połączeń trzonu sterowego, kątów steru i siłowników, proces instalacji jest zarówno wydajny, jak i ekonomiczny.
- Jesteśmy pewni, że kombinacja naszego steru klapowego Barke® i tłokowej maszyny sterowej będzie dobrze służyć najnowszemu statkowi badawczemu IMR przez wiele lat. To była jak zawsze przyjemność kontynuować naszą współpracę z Holland Shipyards Group, która trwa od blisko 40 lat - podkreślił dyrektor sprzedaży i marketingu DMC Wim Knoester.
Najnowocześniejszy statek będzie podejmował różnorodne zadania. Będą one obejmować zbieranie danych i pobieranie próbek ryb, a także rozmieszczanie i pobieranie pojazdów ROV, boi, lądowników oceanicznych, autonomicznych pojazdów podwodnych AUV i innego sprzętu.
- Mamy pełne zaufanie do jakości i wydajności urządzeń zaprojektowanych, zbudowanych i dostarczonych przez Damen Marine Components. Przyczynią się one do tego, co jest pierwszorzędnym statkiem badawczym zdolnym do wypełnienia szerokiego zakresu ról - zaznaczył Jules Custers z Holland Shipyards Group.
Stery klapowe Barke® można znaleźć zainstalowane na innych specjalistycznych jednostkach morskich, w tym na brytyjskim 90-metrowym statku badawczym RRS James Cook oraz MN Colibri, unikalnym statku typu Ro-Ro zbudowanym do transportu komponentów wyrzutni dla ciężkich pojazdów kosmicznych Ariane 5 i Sojuz. DMC dostarczyła również kompletny system sterowania dla niedawno dostarczonego przez Australię 160-metrowego statku badawczo-zaopatrzeniowego (RSV) Nuyina, w tym urządzenia sterowe i systemy kontroli. Barke® oraz tłokowe urządzenie sterowe zostały dostarczone także dla wielozadaniowego statku badawczego działającego dla nowozelandzkiego Narodowego Instytutu Badań Wody i Atmosfery (National Institute of Water and Atmospheric Research, NIWA).
Obie organizacje mają już w trakcie realizacji inny projekt, w którym DMC zakontraktowała budowę pięciu dysz Optima Ø2625 dla nowo wybudowanych dwóch śródlądowych statków towarowych o nośności 3 600 dwt oraz trzech wielofunkcyjnych kabotażowców (MPP) o nośności 3 800 dwt.
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych