Pojedynczy ster klapowy Barke® został dostarczony przez Damen Marine Components (DMC) do stoczni Holland Shipyards Group w Hardinxveld-Giessendam. Tam został zamontowany na statku badawczym RV Prinsesse Ingrid Alexandra, który został zbudowany dla Norweskiego Instytutu Badań Morskich (IMR).
Stery klapowe Barke® firmy DMC zostały zaprojektowane specjalnie dla statków zaangażowanych w takie działania jak badania, rybołówstwo i pogłębianie, które wymagają doskonałej manewrowości, niskiego poziomu hałasu i wibracji oraz zdolności do oszczędzania paliwa. Ich stopniowo obracające się klapy generują znaczne siły nośne przy dużych kątach wychylenia steru, a także ana logicznie mały opór przy małych kątach. W ten sposób zapewniają niezbędną wydajność w każdej sytuacji. Zamknięty system połączeń zapewnia również ochronę przed przeciążeniem i zapobiega przedostawaniu się do zespołu steru wszelkiej materii w wodzie, jak choćby ryb, śmieci itp. Tłokowe systemy przekładni kierowniczych firmy DMC pasują także do sterów klapowych Barke. Są one wysoce niezawodne, a dzięki wielu opcjom dotyczącym połączeń trzonu sterowego, kątów steru i siłowników, proces instalacji jest zarówno wydajny, jak i ekonomiczny.
- Jesteśmy pewni, że kombinacja naszego steru klapowego Barke® i tłokowej maszyny sterowej będzie dobrze służyć najnowszemu statkowi badawczemu IMR przez wiele lat. To była jak zawsze przyjemność kontynuować naszą współpracę z Holland Shipyards Group, która trwa od blisko 40 lat - podkreślił dyrektor sprzedaży i marketingu DMC Wim Knoester.
Najnowocześniejszy statek będzie podejmował różnorodne zadania. Będą one obejmować zbieranie danych i pobieranie próbek ryb, a także rozmieszczanie i pobieranie pojazdów ROV, boi, lądowników oceanicznych, autonomicznych pojazdów podwodnych AUV i innego sprzętu.
- Mamy pełne zaufanie do jakości i wydajności urządzeń zaprojektowanych, zbudowanych i dostarczonych przez Damen Marine Components. Przyczynią się one do tego, co jest pierwszorzędnym statkiem badawczym zdolnym do wypełnienia szerokiego zakresu ról - zaznaczył Jules Custers z Holland Shipyards Group.
Stery klapowe Barke® można znaleźć zainstalowane na innych specjalistycznych jednostkach morskich, w tym na brytyjskim 90-metrowym statku badawczym RRS James Cook oraz MN Colibri, unikalnym statku typu Ro-Ro zbudowanym do transportu komponentów wyrzutni dla ciężkich pojazdów kosmicznych Ariane 5 i Sojuz. DMC dostarczyła również kompletny system sterowania dla niedawno dostarczonego przez Australię 160-metrowego statku badawczo-zaopatrzeniowego (RSV) Nuyina, w tym urządzenia sterowe i systemy kontroli. Barke® oraz tłokowe urządzenie sterowe zostały dostarczone także dla wielozadaniowego statku badawczego działającego dla nowozelandzkiego Narodowego Instytutu Badań Wody i Atmosfery (National Institute of Water and Atmospheric Research, NIWA).
Obie organizacje mają już w trakcie realizacji inny projekt, w którym DMC zakontraktowała budowę pięciu dysz Optima Ø2625 dla nowo wybudowanych dwóch śródlądowych statków towarowych o nośności 3 600 dwt oraz trzech wielofunkcyjnych kabotażowców (MPP) o nośności 3 800 dwt.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów