Krajowa Korporacja Energetyczna Trinidadu i Tobago (National Energy Corporation, NEC) przyjmuje dostawę holownika Damen ASD Tug 2811. Wiąże się to z zaangażowaniem instytucji w zrównoważony rozwój lokalnego sektora energetycznego.
Holownik ASD Tug 2811, nazwany National Energy Resilience w uznaniu roli, jaką będzie odgrywał w dostarczaniu niskoemisyjnych usług holowniczych, został wyposażony w Damen Triton, czyli wewnętrzne oprogramowanie firmy do zdalnego monitorowania i zbierania danych z całego statku, a następnie analizy celem dostarczenia właścicielom i operatorom informacji na temat wydajności i operacyjności za pośrednictwem platformy internetowej. W przypadku NEC, będzie to obejmować wgląd w zużycie paliwa oraz emisję CO2, NOx i CO2e. Połączenie tych danych z profilem operacyjnym pozwoli NEC na optymalizację profilu operacyjnego statku, potencjalnie zmniejszając zużycie paliwa nawet o 15-20%. Dokonując zakupu instytucja odpowiada w ten sposób na wzrost poszukiwań i wydobycia ropy naftowej i gazu na wodach południowych Karaibów. Jej obowiązki obejmują relokację platform wiertniczych i inne operacje offshore. Dodanie do swojej floty zaawansowanego, niskoemisyjnego holownika stanowi wyraźny sygnał, że NEC jest gotowa inwestować w aktywa, które przyczyniają się do zrównoważonej przyszłości.
- Bardzo poważnie traktujemy naszą rolę jako regionalnego lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju, a czyny mówią głośniej niż słowa. Staramy się współpracować z dostawcami, którzy podzielają nasze wartości, a Damen zawsze myślał przyszłościowo i odpowiadał na nasze potrzeby i cele. National Energy Resilience wysyła jasny komunikat do naszych klientów, że poważnie traktujemy pozycję lidera i z niecierpliwością czekamy na współpracę z Damen nad statkami nowej generacji, zasilanymi energią elektryczną i paliwami alternatywnymi - stwierdziła wiceprezes ds. zarządzaniz portami i nieruchomościami w NEC Michelle Scipio-Hosang.
- Jesteśmy zachwyceni, że National Energy Corporation wybrała holownik ASD Tug 2811 w komplecie z systemem redukcji NOx Damen Marine. Bardzo cenimy zaufanie do naszych statków i wsparcia, które zapewniamy. Wybór tej jednostki i przesłanie, jakie NEC nadał tym zakupem, nada ton prac na nadchodzące lata w regionie - podkreślił dyrektor Damen na region Karaibów Bram van der Plas.
Trynidad i Tobago to jedno z najbogatszych, wyspiarskich państw na Karaibach. Zawdzięcza to dostępowi do licznych bogactw naturalnych, takich jak podwodne złoża gazu i ropy naftowej. W związku z tym władze inwestują w rozwój gospodarki, a w ostatnim czasie mocno zaangażowały się w politykę dekarbonizacji i działań na rzecz korzystania z odnawialnych źródeł energii. Z racji na swoje położenie kraj od lat rozwija swoje siły morskie, m.in. w postaci nowoczesnych jednostek patrolowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española