Damen Shipyards i Compagnie Maritime Monégasque (CMM) ogłosiły podpisanie dwuletniego kontrakt na wsparcie offshore dla Damen Fast Crew Supplier (FCS) 7011 Aqua Helix. Statek będzie przewoził personel na i z platform morskich w ramach wsparcia projektu likwidacji złóż ropy naftowej i gazu. Aqua Helix przybył do Brazylii 26 stycznia, gdzie został powitany ceremonią na Pier Mauá w Rio de Janeiro.
Zarówno Damen, jak i CMM są zaangażowane w dostarczanie bezpiecznych, niezawodnych i zrównoważonych rozwiązań logistycznych na morzu. Istotnym elementem w arsenale Aqua Helix jest jej pomost Ampelmann typu S z kompensacją ruchu. Ten energooszczędny system, zaprojektowany specjalnie dla lekkich statków takich jak FCS 7011, umożliwia ciągły przepływ personelu do i z platformy offshore w sposób bezpieczny i komfortowy, dzięki czemu przemieszczanie się ma być równie łatwe jak przechodzenie przez ulicę.
- Podczas fazy projektowania FCS 7011, uznaliśmy, że rynek brazylijski idealnie pasuje do tego statku, ze względu na geografię regionu i koncentrację aktywów offshore. Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że mamy okazję zademonstrować potencjał Aqua Helix w tej pierwszorzędnej lokalizacji działalności na rzecz morskich farm wiatrowych - powiedział dyrektor ds. sprzedaży w Damen Robin Segaar
CMM jest liderem na rynku statków tzw. Fast Offshore Support i posiada flotę szybkich jednostek morskich od Damen Sea Axe do reagowania na wycieki ropy w Brazylii. To dało firmie pewność co do przydatności także FCS 7011 do operacji w tym regionie.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z działania Sea Axe na wodach brazylijskich. Okazało się, że cechuje się rzadkim uderzaniem kadłuba o powierzchnię wody i zużyciem paliwa przy osiąganiu dużych prędkości, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo i komfort na pokładzie - zaznaczył dyrektor generalny CMM Christophe Vancauwenbergh
Aqua Helix posiada również żyrostabilizator VEEM, który redukuje ruchy kołowe do 70%, co w połączeniu z chowanymi pędnikami zapewnia znakomitą wydajność dynamicznego pozycjonowana. Statek ma stanowić realną i bezpieczną alternatywę dla używanych mniejszych łodzi bądź śmigłowców. Z możliwością przewożenia do 122 pasażerów jednocześnie na większe odległości zapewni optymalizację kosztów. Ponadto statek cechuje możliwością osiągania dużych prędkości, nawet do 40 węzłów.
Rozpoczęcie pracy Aqua Helix jest planowane w najbliższych tygodniach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów