Damen Shipyards i Compagnie Maritime Monégasque (CMM) ogłosiły podpisanie dwuletniego kontrakt na wsparcie offshore dla Damen Fast Crew Supplier (FCS) 7011 Aqua Helix. Statek będzie przewoził personel na i z platform morskich w ramach wsparcia projektu likwidacji złóż ropy naftowej i gazu. Aqua Helix przybył do Brazylii 26 stycznia, gdzie został powitany ceremonią na Pier Mauá w Rio de Janeiro.
Zarówno Damen, jak i CMM są zaangażowane w dostarczanie bezpiecznych, niezawodnych i zrównoważonych rozwiązań logistycznych na morzu. Istotnym elementem w arsenale Aqua Helix jest jej pomost Ampelmann typu S z kompensacją ruchu. Ten energooszczędny system, zaprojektowany specjalnie dla lekkich statków takich jak FCS 7011, umożliwia ciągły przepływ personelu do i z platformy offshore w sposób bezpieczny i komfortowy, dzięki czemu przemieszczanie się ma być równie łatwe jak przechodzenie przez ulicę.
- Podczas fazy projektowania FCS 7011, uznaliśmy, że rynek brazylijski idealnie pasuje do tego statku, ze względu na geografię regionu i koncentrację aktywów offshore. Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że mamy okazję zademonstrować potencjał Aqua Helix w tej pierwszorzędnej lokalizacji działalności na rzecz morskich farm wiatrowych - powiedział dyrektor ds. sprzedaży w Damen Robin Segaar
CMM jest liderem na rynku statków tzw. Fast Offshore Support i posiada flotę szybkich jednostek morskich od Damen Sea Axe do reagowania na wycieki ropy w Brazylii. To dało firmie pewność co do przydatności także FCS 7011 do operacji w tym regionie.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z działania Sea Axe na wodach brazylijskich. Okazało się, że cechuje się rzadkim uderzaniem kadłuba o powierzchnię wody i zużyciem paliwa przy osiąganiu dużych prędkości, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo i komfort na pokładzie - zaznaczył dyrektor generalny CMM Christophe Vancauwenbergh
Aqua Helix posiada również żyrostabilizator VEEM, który redukuje ruchy kołowe do 70%, co w połączeniu z chowanymi pędnikami zapewnia znakomitą wydajność dynamicznego pozycjonowana. Statek ma stanowić realną i bezpieczną alternatywę dla używanych mniejszych łodzi bądź śmigłowców. Z możliwością przewożenia do 122 pasażerów jednocześnie na większe odległości zapewni optymalizację kosztów. Ponadto statek cechuje możliwością osiągania dużych prędkości, nawet do 40 węzłów.
Rozpoczęcie pracy Aqua Helix jest planowane w najbliższych tygodniach.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth