Jedna z wiodących brytyjskich firm zajmujących się gospodarką odpadami i recyklingiem, złożyła zamówienie na dwie wielozadaniowe łodzie robocze Damen Shoalbuster 2208S, które dołączą do jej istniejącej floty. Statki będą wykorzystywane do manewrowania barkami, które transportują odpady w dół Tamizy w celu m.in. recyklingu.
Zamówienie jest częścią planów rozwojowych firmy Cory, która zakłada
budowę
zakładu typu "energia z odpadów" (Energy from Waste, EfW), planowaną na
przyszły rok. Będzie drugim obiektem przedsiębiorstwa, zlokalizowanym w
sąsiedztwie obecnego zakładu w południowym Londynie i pomoże zaspokoić
krytyczne zapotrzebowanie miasta na dodatkową
infrastrukturę przetwarzania odpadów. Po uruchomieniu będzie to jeden z
największych i najbardziej wydajnych zakładów EfW w Wielkiej Brytanii,
przetwarzający 650 000 ton odpadów nienadających się do recyklingu i
wytwarzający energię elektryczną wystarczającą do zasilenia 140 000
domów rocznie.
- Ponieważ nadal rozwijamy się jako firma, zapewnienie, że nasza flota rzeczna ma odpowiednie możliwości działania, jest dla nas kluczowe. Cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze dotychczasowe partnerstwo z Damen i skorzystać z ich doświadczenia i wiedzy, aby dokonać istotnych modernizacji nowych holowników. Jako firma jesteśmy dumni z naszego dziedzictwa na Tamizie i naszej zdolności wykorzystania rzeki i oczyszczania jej z zalegających śmieci, a te nowe statki pozwolą nam kontynuować przez wiele lat. - zaznaczył dyrektor ds. logistyki w Cory Fran Comerford Cole
Nowe statki dołączą do czterech Shoalbusters 2208S, które Cory Group zakupiła dziesięć lat temu w tym samym celu. Będą one wyglądały podobnie do swoich starszych odpowiedników, ale zostaną wyposażone w szereg ulepszeń. Obejmuje to m.in. zgodność z normą IMO Tier III, w tym z kompaktowymi systemami selektywnej redukcji katalitycznej, zamontowanymi w paliwooszczędnych silnikach MAN, w celu zminimalizowania emisji tlenków azotu. Ulepszono również układ błotników, aby zapewnić wszechstronną ochronę górnych burt podczas kierowania barkami. Wynika to z faktu, że Tamiza jest najbardziej ruchliwą drogą wodną w Wielkiej Brytanii i znana jest z silnych prądów oraz ograniczonej przestrzeni do manewrowania.
Inne ulepszenia obejmują modernizację sterówki w celu poprawy linii widzenia, zmniejszenia odbicia okien i zmaksymalizowania całkowitej dostępnej przestrzeni. Dedykowane stanowisko kierowania jednostką na rufie zapewni lepszą widoczność, a dalsze modyfikacje wiązały się z usunięciem przejścia między maszynownią a sterówką. Miało to zrobić więcej miejsca dla stanowiska zarządzania oprzyrządowaniem i zmniejszyć poziom hałasu urządzeń. Modernizacje na pokładzie są podyktowane przede wszystkim względami bezpieczeństwa i skupią się na lepszym wykorzystaniu przestrzeni, jak np. obniżenie układu nadburcia. Dziobowe silniki strumieniowe będą elektryczne, zasilane przez trzy generatory z systemem równoległego działania o potrójnym obciążeniu. Dzięki temu będą bardziej kompaktowe i łatwiejsze w utrzymaniu.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Cory Group przyznała Damenowi ten kontrakt na wsparcie ich nowego, najnowocześniejszego obiektu EfW. Możemy mieć swój udział w tak znaczącym projekcie. Oba statki dołączą do imponującej floty Damen na Tamizie w Londynie, a podczas operacji będą wspierane przez brytyjski hub serwisowy Damen zlokalizowany w Portsmouth - podkreślił dyrektor ds. sprzedaży Damen w Wlk. Brytanii i Irlandii Frederik van der Linde.
Nowe jednostki Damen Shoalbuster 2208S odegrają ważną rolę w zapewnieniu, że zakład należący do Cory, Riverside 2, jest stale zaopatrywany w odpady. Będą one intensywnie wykorzystywane, a decyzja firmy o ponownym nawiązaniu współpracy z Damen w ramach sięgnięcia po sprawdzony projekt jest świadectwem uznania, w związku z użytkowaniem statków tej samej firmy. Obie jednostki zostaną zbudowane w stoczni Damen Shipyards Hardinxveld, a ich dostarczenie jest planowane przed uruchomieniem zakładu EfW.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich