Jedna z wiodących brytyjskich firm zajmujących się gospodarką odpadami i recyklingiem, złożyła zamówienie na dwie wielozadaniowe łodzie robocze Damen Shoalbuster 2208S, które dołączą do jej istniejącej floty. Statki będą wykorzystywane do manewrowania barkami, które transportują odpady w dół Tamizy w celu m.in. recyklingu.
Zamówienie jest częścią planów rozwojowych firmy Cory, która zakłada
budowę
zakładu typu "energia z odpadów" (Energy from Waste, EfW), planowaną na
przyszły rok. Będzie drugim obiektem przedsiębiorstwa, zlokalizowanym w
sąsiedztwie obecnego zakładu w południowym Londynie i pomoże zaspokoić
krytyczne zapotrzebowanie miasta na dodatkową
infrastrukturę przetwarzania odpadów. Po uruchomieniu będzie to jeden z
największych i najbardziej wydajnych zakładów EfW w Wielkiej Brytanii,
przetwarzający 650 000 ton odpadów nienadających się do recyklingu i
wytwarzający energię elektryczną wystarczającą do zasilenia 140 000
domów rocznie.
- Ponieważ nadal rozwijamy się jako firma, zapewnienie, że nasza flota rzeczna ma odpowiednie możliwości działania, jest dla nas kluczowe. Cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze dotychczasowe partnerstwo z Damen i skorzystać z ich doświadczenia i wiedzy, aby dokonać istotnych modernizacji nowych holowników. Jako firma jesteśmy dumni z naszego dziedzictwa na Tamizie i naszej zdolności wykorzystania rzeki i oczyszczania jej z zalegających śmieci, a te nowe statki pozwolą nam kontynuować przez wiele lat. - zaznaczył dyrektor ds. logistyki w Cory Fran Comerford Cole
Nowe statki dołączą do czterech Shoalbusters 2208S, które Cory Group zakupiła dziesięć lat temu w tym samym celu. Będą one wyglądały podobnie do swoich starszych odpowiedników, ale zostaną wyposażone w szereg ulepszeń. Obejmuje to m.in. zgodność z normą IMO Tier III, w tym z kompaktowymi systemami selektywnej redukcji katalitycznej, zamontowanymi w paliwooszczędnych silnikach MAN, w celu zminimalizowania emisji tlenków azotu. Ulepszono również układ błotników, aby zapewnić wszechstronną ochronę górnych burt podczas kierowania barkami. Wynika to z faktu, że Tamiza jest najbardziej ruchliwą drogą wodną w Wielkiej Brytanii i znana jest z silnych prądów oraz ograniczonej przestrzeni do manewrowania.
Inne ulepszenia obejmują modernizację sterówki w celu poprawy linii widzenia, zmniejszenia odbicia okien i zmaksymalizowania całkowitej dostępnej przestrzeni. Dedykowane stanowisko kierowania jednostką na rufie zapewni lepszą widoczność, a dalsze modyfikacje wiązały się z usunięciem przejścia między maszynownią a sterówką. Miało to zrobić więcej miejsca dla stanowiska zarządzania oprzyrządowaniem i zmniejszyć poziom hałasu urządzeń. Modernizacje na pokładzie są podyktowane przede wszystkim względami bezpieczeństwa i skupią się na lepszym wykorzystaniu przestrzeni, jak np. obniżenie układu nadburcia. Dziobowe silniki strumieniowe będą elektryczne, zasilane przez trzy generatory z systemem równoległego działania o potrójnym obciążeniu. Dzięki temu będą bardziej kompaktowe i łatwiejsze w utrzymaniu.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Cory Group przyznała Damenowi ten kontrakt na wsparcie ich nowego, najnowocześniejszego obiektu EfW. Możemy mieć swój udział w tak znaczącym projekcie. Oba statki dołączą do imponującej floty Damen na Tamizie w Londynie, a podczas operacji będą wspierane przez brytyjski hub serwisowy Damen zlokalizowany w Portsmouth - podkreślił dyrektor ds. sprzedaży Damen w Wlk. Brytanii i Irlandii Frederik van der Linde.
Nowe jednostki Damen Shoalbuster 2208S odegrają ważną rolę w zapewnieniu, że zakład należący do Cory, Riverside 2, jest stale zaopatrywany w odpady. Będą one intensywnie wykorzystywane, a decyzja firmy o ponownym nawiązaniu współpracy z Damen w ramach sięgnięcia po sprawdzony projekt jest świadectwem uznania, w związku z użytkowaniem statków tej samej firmy. Obie jednostki zostaną zbudowane w stoczni Damen Shipyards Hardinxveld, a ich dostarczenie jest planowane przed uruchomieniem zakładu EfW.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów