Holenderska stocznia podpisała kontrakt z nowozelandzką firmą Sanford Limited, zajmującą się dystrybucją owoców morza, na zaprojektowanie i zbudowanie nowego statku do połowu krewetek, przeznaczonego do operowania na Oceanie Arktycznym.
Jednostka jest oparta na projekcie Damen Sea Fisher 3210. Zostanie także zbudowana zgodnie z najnowszymi standardami w zakresie komfortu i bezpieczeństwa załogi. Unikalny projekt powstał w wyniku współpracy Sanforda z zespołami zarządzającymi i technicznymi Damen obecnymi w Australii i Nowej Zelandii.
- Jesteśmy bardzo wdzięczni, że Sanford obdarza nas zaufaniem,
zamawiając statek rybacki, który przyczyni się do realizacji celu
Sanforda, jakim jest zmniejszenie śladu węglowego wynikającego z jego
bezpośredniej działalności na morzu. - podkreślił regionalny dyrektor
sprzedaży Damen Shipyards Pim Schuurman.
Dostarczenie statku rybackiego jest zaplanowane na 2025 rok. Jednostka ma otrzymać silnik oparty na systemie spalinowo-elektrycznym i nowoczesną chłodnię. Zostanie zbudowana w Stellendam gdzie znajduje się stocznia Damen specjalizująca się w budowie nowoczesnych statków rybackich.Realizując tego typu projekty firma chce podkreślić status lidera w produkcji i innowacji na rynku rybackim. Produkowane jednostki mają być przyjazne środowisku, a zarazem umożliwiać rybakom i hodowcom ryb maksymalizację zysków z tytułu ich profesji, w ramach zrównoważonej hodowli, a także realizowanych połowów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów